Beeld zegt meer dan tekst moeten ze bij het Oranje Fonds hebben gedacht bij het maken van deze advertentie, geplukt uit weekblad Elsevier. ”Stel je voor… een land waar we onze buren echt kennen,” luidt de droomkop slechts (KLIK erop om wat te vergroten). Volgens ‘t Oranje Fonds, met slogan Samen zijn we Nederland, zijn we namelijk, lees maar, een land waar we langs elkaar heen leven en niet voor elkaar klaar staan. Opmerkelijke kritiek, dus. En om dat nog beter tegen te gaan dan het fonds al doet met al zijn activiteiten als het zelf geclaimde ‘mooiste sociale netwerk van Nederland’ hebben ze meer geld nodig. De advertentie voor het Oranje Fonds, bekend van activiteiten als NLdoet, Burendag en de Appeltjes van Oranje, →
Categorie: "Sociale campagne"
Met kruisen geschermd in confronterend filmpje Vlaamse Rode Kruis
Gisteren, terwijl we aan de kust zaten, op het voetbalveld of waar dan ook, in de zon, was het International Red Cross Day. Want de geboortedag van Henry Dunant. ”Dit is dus het uitgelezen moment om extra buzz te creëren rond een organisatie die er elke dag voor zorgt dat mensen geholpen en gered worden,” dacht het door de Alewijn Dekker geleide Antwerpse reclamebureau Duval Guillaume dat bijgaand confronterend online filmpje maakte. ”Maar niet zomaar eentje,” meldt het
‘Pas op krokodillen’-infomercial niet voor blanke Australiërs?
De Australische overheid waarschuwt Australiërs en toeristen al jaren voor de risico’s in de natuur. Zo werd er vorig jaar met bijgaande beaty Be Crockwise-infomercial gewezen op het gevaar van loslopende krokodillen. Maar, wonderlijk genoeg, werden er alleen donkere doelgroepers in getoond. Onlangs werd een 19-jarige kampeerder nog aangevallen door een krokodil en daarvoor een
De nieuwe ‘wereldreiziger’ opnieuw gedefinieerd in Douane-spotje voor reizen app
In deze nieuwe campagne van de Belastingdienst wordt geadviseerd de Douane Reizen App vóór vertrek te downloaden, zodat je overal ter wereld kan checken wat je in je reisbagage mee terug mag nemen. ”Men weet inmiddels wel dát er regels zijn, maar vaak niet wat die regels precies zijn.” Erin wordt de term ‘de wereldreiziger’ opnieuw gedefinieerd. ”Een wereldreiziger is immers allang geen opgeschoten jongen met baard en rugzak meer,” meldt het persbericht. Zoals voice-over Frank
→
Korte afsluiting A1 vanaf vanavond gemeld in advertentie
Verkeer op de A1 tussen Diemen en Muiderberg moet vanavond en morgen rekening houden met ernstige verkeershinder. Vanaf 20.00 uur vanavond tot 12.00 uur morgenmiddag gaat de verkeersader op slot bij knooppunt Muiderberg. In de nacht wordt de immense spoorbrug die langs de A1/A6 gebouwd werd naar zijn definitieve plek over de snelweg getransporteerd. In bijgaande advertentie van Rijkswaterstaat worden afsluiting en omleidingsroute gemeld, maar om technische redenen is het helaas niet mogelijk de uiting, geplukt uit Stadkrant De Echo in Amsterdam, te vergroten door erop te klikken. Ga voor meer gedetailleerde informatie naar de site Bezoekerscentrum.rijkswaterstaat, volgt twitter @RWS_SAA en →
Beroerte-alarm over Mond Spraak Arm in spotje Hartstichting
De Hartstichting lanceerde een nieuwe publiekscampagne: ‘Mond, spraak, arm. Beroerte-alarm!’. Daarmee wil de organisatie ervoor zorgen dat Nederlanders de drie meest voorkomende signalen van een beroerte herkennen en direct 112 bellen. ”Hierdoor kunnen slachtoffers sneller worden behandeld en wordt hersenbeschadiging zo veel mogelijk voorkomen.” De maker, reclamebureau
Sunnery James & Ryan Marciano, Kovacs en Nielsen in spotjes als Ambassadeurs van de Vrijheid 2016
‘Peace.’ We zagen ze al in actie komen bij dagblad Metro, Sunnery James & Ryan Marciano, dit jaar Ambassadeurs van de Vrijheid. Zij zullen 5 mei optreden in: Leeuwarden. Den Haag, Wageningen, Rotterdam en Vlissingen. Zie ook het filmpje met mede-Ambassadeur Kovacs en Nielsen waarin ook zij vertellen in welke steden
Joop Smit, groots reclameontwerper, overleden
”Donderdag 21 april is Joop Smit rustig in zijn huis in Bussum overleden. Hij werd 83. Velen zullen hem missen. Wie echt iets bijzonders wilde ging naar Joop. Zijn ontwerpen voor de VPRO gids zijn museaal.” Schrijft Frans Lavell op de site Reclamejongens waren we. Designer en Art Director Joop Smit ontwierp in zijn studio in Bussum reclamecampagnes, advertenties, brochures, folders, omslagen, posters, affiches, jaarverslagen, magazines, tijdschriften, logo’s, huisstijlen, websites en nog veel meer. ”Hoge kwaliteit, schoonheid en esthetiek kenmerken zijn veelvuldig →
Gezellige Koningsdag gehad in Amsterdam maar iets kwijt in de reclame
Soldaat van Oranje – De Musical verzamelt voorwerpen voor V-monument meldt spotje
Soldaat van Oranje – De Musical roept het publiek op om voorwerpen met een verhaal over de Tweede Wereldoorlog in te sturen. Mooi idee, zie de prachtsite. ”De meest bijzondere, mooie en ontroerende verhalen en objecten krijgen een plaats in het het V-Monument in Katwijk.” Voor de campagne zijn geen archief-films gebruikt.