Legertje moeders kalmeert voetbalhooligans in Brazilië bewijst infomercial

Al gehoord van de actie Security Mums? Om geweld in voetbalstadions in Brazilië een halt toe te roepen kwam een reclamebureau daar op een goed idee: schakel de moeders in. Want de enige persoon voor wie die tough guys respect hebben. In die cultuur dan. Het werkte, vorig jaar april. Hierbij de infomercial die reclamebureau Ogilvy Brazil maakte voor Sport Club do Recife. Ik zie het in Europese landen niet gebeuren. Daar zijn die banden toch wat minder. En zeker niet bij het EK Voetbal. Tenzij. Tenzij de Engelse en Russische ‘fans’ worden gedwongen hun moeders mee

te nemen naar de wedstrijden die zij bezoeken. Moet mama wel bij zoonlief blijven – voor èn na de wedstrijd ;-) .

Lees ook:Pap, je lijkt heel erg op George Clooney (McDonald’s spotje)
Lees ook:Meer dan kopjes koffie in fraaie promo over Starbucks
Lees ook:AD’s Sportwereld Pro exit na Beijing door gebrek aan advertenties
Lees ook:Financiële steun voor sportclubs gevraagd in ‘Sport Daar Geef Je Om’ -advertentie
Lees ook:Bah: bolle blote buik moet adverteerders tot snelwegreclame verleiden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.