‘Laat je niet verrassen door vuurwerk.’ De kern van ‘de’ nieuwe vuurwerk-campagne -bijgaand het arty spotje- bestaat uit de vier handelingsperspectieven onder de slogan 4 Vuurwerk Veilig meldt vaksite Adformatie vandaag: ‘Lees de gebruiksaanwijzing, doe een veiligheidsbril op, gebruik een aansteeklont en houd afstand’. Daarmee beoogt de campagne afstekers en omstanders veiliger om te laten gaan met legaal vuurwerk en hoopt zo het aantal vuurwerkslachtoffers te
verminderen. De campagne is gemaakt door reclamebureau Grey Benelux en komt uit de koker van onder meer het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, VeiligheidNL, Brandweer Gooi en Vechtstreek -waarom die nou speciaal?- en de vuurwerksector. Aldus Adfo. Meer informatie is te vinden op de speciale campagnesite. Zie ook making of-filmpje.
Lees ook:Alleen op oudejaarsavond vuurwerk afsteken waarschuwt rijksoverheid in advertentie
Lees ook:Ben je Bob, zeg het hardop! ook bij het voetbal en tijdens zangavond zeggen spotjes overheid
Lees ook:De Snelheidsweter kent zijn snelheid beter-campagne
Lees ook:Postbus 51-campagne ‘filevermindering’ gestart op radio en tv
Lees ook:Met Fietsmodus app is jeugd bereikbaar in ‘t verkeer-spotje overheid