Wakker Dier is nog steeds bezig met een reclameoorlog tegen de beweerde plofkippen bij AH en Jumbo, actieorganisatie Greenpeace neemt shampoomerk Head & Shoulders van het Amerikaanse concern Procter & Gamble onder vuur. Per advertentie, geplaatst vandaag in de Telegraafgroep bladen Metro en Sp!ts (KLIK erop om wat te vergroten). De tekst: ”Het leefgebied van de laatste 400 Sumatraanse tijgers wordt vernietigd voor de palmolie in de verzorgingsproducten van Procter & Gamble. Dus elke keer als jij bijvoorbeeld Head & Shouders gebruikt, draag je onbewust bij aan het uitsterven van deze tijger. Dat wil je toch niet?!” De advertentie bevat ook een verzoek om de actie te ondersteunen via een gratis* smsje. Gaat P&G’s Nederlands/Britse aartsconcurrent Unilever ‘dus’ vrijuit, Greenpeace? (*excl. de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon)
Lees ook:Greenpeace start Nederlandse muziek-downloadsite
Lees ook:Grootbrengen Olympisch atleet Sven Kramer door P&G
Lees ook:‘Ik heb luizen ….’ (met de glimlach van Crest-tandpasta kun je álles zeggen)
Lees ook:De twee krokodillen en de wasverzachter van Lenor
Lees ook:De baby mag weer zuipen meldt de reclame voor Pampers Active Fit