‘Unlike cancer, there’s no cure and no treatment. And because you’ve never heard of it, very little funding either.’ Harrison, de 6 jarige zoon van Engelsman Alex Smith, heeft de dodelijke spierziekte van Duchenne. De levensverwachting is beperkt, hij overlijdt waarschijnlijk voor zijn 20-25ste na een pijnlijk proces van aftakeling. Reclamebureau Ais London schoot Alex, die het Harrison’s Fund wilde oprichten en fondsen zoekt om onderzoek naar de ziekte te stimuleren en meer erover bekend te maken, te hulp. Maar het reclamebudget was zo ongeveer nul. Bijgaand de gedurfde advertentie die in een paar Engelse krant verscheen, en uiteraard veel losmaakte. Overwegend positief van aard gelukkig. Heel goed dit. Zie ook het ITV News tv nieuws-item erover met interview Alex Smith. Via Adsoftheworld.
Lees ook:Droge humor in commercials Britse biermerk John Smith’s
Lees ook:Dollen met jubileum van Engelse koningin (door T-Mobile)
Lees ook:Absurde Japanse commercial moet meer melk drinken stimuleren
Lees ook:Advertentie Opvoeddesk verschenen in Metro
Lees ook:Daan is weer thuis, bedankt contribuanten: KiKa-advertentie
Wat een geweldig mooi idee…!!
Een behoorlijk pakkende advertentie! Trekt de aandacht, dus goed gedaan!