Bedrijven, overheid en St. Natuur & Milieu starten campagne ‘Het Nieuwe Werken doe je zelf’

Een coalitie van bedrijven, overheid en Stichting Natuur en Milieu begint met de campagne ‘Het Nieuwe Werken doe je zelf’, meldt vaksite Communicatie vanochtend. De organisaties roepen werknemers en werkgevers op om te experimenteren met deze nieuwe manier van werken. Zegt de campagnesite: ”Simpele nieuwe gewoonten als je mail checken voor je- ná de spits- naar kantoor vertrekt, een keer in de trein werken met je laptop of een groot rapport thuis in alle rust schrijven, maken van jou al een Nieuwe Werker.” Nieuwe technologieën als smart phones, mobiel internet en teleconferencing maken het mogelijk dat mensen veel flexibeler kunnen werken. Door daarnaast te kiezen voor een andere dagindeling en bewust te kiezen voor trein, auto of niet reizen,wordt veel tijdwinst geboekt. Het Nieuwe Werken -zie site voor meer info- biedt volgens de initiatiefnemers voordelen voor werkgevers, werknemers en het milieu. ”Het gaat bij het werk om resultaat en niet om uren maken,” zegt Lodewijk de Waal, voorzitter van de Taskforce Mobiliteitsmanagement, een van de hoofdpartners van de campagne. “De voordelen voor werkgevers zijn aangetoond: efficiënter werken, minder reiskosten, minder kantoorruimte, minder administratieve rompslomp en tevredener medewerkers.” Het hoogtepunt van de campagne is de Week van Het Nieuwe Werken van 8 tot en met 14 november 2010. De campagne wordt ondersteund met radiospotjes, banners en social media. Vanaf 15 oktober -de kick-off- worden reizigers via stellingen op billboards opgeroepen om na te denken over de manier waarop zij nu hun werk regelen. Door een test te doen op de campagnesite Het Nieuwewerken Doe je Zelf.nl ontdekken ze hoe ver ze zelf zijn in hun denken over Het Nieuwe Werken. Doel is dat door deze campagne duizenden bedrijven en werknemers gaan experimenteren met ‘Het Nieuwe Werken’. Via de site kunnen werknemers en werkgevers zich vanaf 15 oktober opgeven voor tal van activiteiten tijdens de Week van Het Nieuwe Werken, zoals symposia, workshops, masterclasses en excursies naar flexkantoren en bedrijven die Het Nieuwe Werken al volledig hebben ingevoerd. Via de website kunnen ze gebruik maken van tips & tools en in contact komen met adviseurs die hen op weg helpen. Aldus Communicatie.

Lees ook:Waarom nog vliegen, vraagt gans zich af in reclame Thalys
Lees ook:Asscher lanceert communicatiecampagne ‘Check je Werkstress’
Lees ook:Beste werkgevers 2014: namen, branchewinnaars en felicitaties in advertentie
Lees ook:Uitzendbureau Pittig voor pittige 65+ers zoekt vacatures
Lees ook:Rabobank, Shell, Philips favouriete werkgevers Intermediair

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.