Gek op Goochem. Met deze nieuwe slogan is de publiek (Ministerie van Verkeer & Water- staat)-private (schoenenwinkel Van Haren)campagne van start gegaan die het dragen van de autogordel op de achterbank moet stimuleren. Deze campagne is speciaal gericht op kinderen van vier tot twaalf jaar en wordt ondersteund door schoenenwinkel Van Haren. Goochem het gordel- dier is daar van 26 maart gratis af te halen. Kinderen moeten hier- voor wel eerst slagen voor het 'meerijbewijs' op de Gek op Goochem site. Voor elke uitgereikte Goochem schenkt Van Haren
een bedrag aan de Vereniging Revalidatie Nederland. De actie bij Van Haren loopt door zolang de voorraad Goochems strekt.
Op de Gek op Goochem site staan naast het meerijbewijs ook een achterbankspel en kleurplaten, Goochem-liedjes en verhalen die ouders kunnen downloaden en op cd kunnen branden voor in de auto. Informatie over het gebruik van kinderzitjes staat op kinderzitjes.nl en op de site van het ministerie van V&W.
De Gek op Goochem campagne maakt onderdeel van de landelijke campagne 'Heeft iedereen zijn gordels om?', waarin het dragen van een gordel zowel voor- als achterin de auto centraal staat.
Lees ook:Campagne ‘Daar kun je mee thuiskomen’ effectief
Lees ook:Woninginbraak-vermijding onderwerp eerste preventie-campagne Veiligheid en Justitie
Lees ook:Campagne tegen handsfree bellen, smsen, mailen in auto
Lees ook:‘Spotje hernieuwde Oilily doet denken aan SIRE-campagne’
Lees ook:Energielabel woningen: Postbus 51-campagne VROM gestart
Jammer dat die Goochem als ‘character’ zo een laag likability-gehalte heeft.
Wellicht is de Tiddy Bear een alternatief?
http://www.youtube.com/watch?v=gw1g2yKxb0I
Jos, daar denken de kinderen dus heel anders over.
Erik, de mijne niet, hoor, Die vindeen hem eng.
uitzonderingen bevestigen de regel
Da’s waar. Ik riep dit ook niet omdat ik breed onderzoek heb gedaan