Weer eentje! Digibewust is gestart met een landelijke campagne -tv, internet, boomerang-kaarten op scholen en bibliotheken, en site met tips- om jongeren bewust te maken dat zij veilig moeten omgaan met wachtwoorden die zij voor e-mail en internet gebruiken. In de praktijk blijkt dat jongeren nog onzorgvuldig omgaan met geheimhouding van hun wachtwoord en lang niet altijd een veilig wachtwoord kiezen, aldus Digibewust. Dit maakt jongeren kwetsbaar, b.v. voor pesten. De campagne loopt een maand en is in samenwerking met MTV Networks, KPN, MSN, Kaboem.nl, Habbohotel en Kennisnet.
Lees ook:Vuurwerkcampagne op internet waarschuwt jeugd
Lees ook:Belgisch ‘zangspotje’ tegen pesten veel te soft zeggen critici
Lees ook:Digitaal pesten onderwerp campagne Europese Gemeenschap
Lees ook:Nieuwe impuls SIRE-campagne tegen digitaal pesten
Lees ook:‘Veilig internetten’-campagne Postbus 51 start met spotje