Excuses Facebook voor het in de ban doen reclame met plus-sized model Tess Holliday

Facebook heeft zijn excuses aangeboden in Australië vanwege het ten onrechte weghalen van een advertentie daar met ‘plus-sized’ model Tess Holliday.  De reclame-uiting met de vrouw die vorig jaar tot ‘de wereld’s grootste plus-sized model’ werd gekozen, was voor een bijeenkomst in MTess mag niet op FBelbourne van Cherchez La Femme over het gewichtige onderwerp Feminism and Fat. FB had de advertentie met de 110 kilo wegende Tess eerder ‘onwenselijk’ genoemd. “Ads like these are not allowed since they make viewers feel bad about themselves,” meldde de brief aan organisatrice Jessamy Gleeson, die een screenshot ervan online zette, meldt bron ABC Net in Australië. Waarna de protesten losbarstten. Tess staat er dus weer, op Facebook, maar daarna reageerde ze als volgt via Twitter: “I’ve worked so hard to get here, but somehow it always comesback to my health, size or what they feel I’m ‘promoting’. Let a girl live,” postte ze onder meer. En: ‘My body isn’t a joke, or a punch line for your amusement.’ Ze heet eigenlijk Tess MTess tweetunster, is Amerikaanse die werkt vanuit LA, en noemt zich een ‘body positive activist.’ Mevrouw Gleeson roept sindsdien mensen op om fel te reageren als iemand meent ons te moeten overtuigen dat ‘sommige lichamen meer wenselijk zijn dan andere.’

Lees ook:De optater: liftster rijdt liever mee in een Opel Corsa in geestige spot
Lees ook:Speciaal voor vrouwen: Epke Zonderland in M Line-spotje
Lees ook:Stevie Wonder niet blind voor VW’s in SuperBowl-spotje
Lees ook:Camera-mijdende vrouwen maken toch reclame voor Dove
Lees ook:De ‘Strip voor Likes’-campagne van modemerk Stϋssy

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.