De Nederlandse Reclame Code is per 1 januari 2016 uitgebreid met een nieuwe Bijzondere Reclamecode, de Reclame Code voor Fieldmarketing (RFM). Dat meldt de Stichting Reclame Code/SRC in een persbericht vandaag. Daarin staan regels voor werving buiten de verkoopruimte, zoals op straat en aan de deur. ‘Fieldmarketing wordt veelvuldig en succesvol ingezet. Maar dit moet op een verantwoorde manier gebeuren. Een consument dient professioneel aangesproken te worden. De RFM geeft daarom werftijden voor colportage, regels voor het respectvol benaderen van een consument en verplicht wervers om bestaande Bel-niet-aan stickers te respecteren.’ Met de komst van de eerder genoemde nieuwe RFM-code is ook een nieuwe editie van het boekje Nederlandse Reclame Code uitgebracht, vervolgt het persbericht. Het boekje is op te vragen via [email protected]. Indien je meer exemplaren tegelijk wenst aan te vragen, neem dan contact op het de afdeling Communicatie van de SRC. De voorwaarden waaronder dit mogelijk is worden dan besproken. De meest recente en volledig code is altijd online te raadplegen via hier ‘en prevaleert boven het boekje’, aldus de stichting tenslotte.
Lees ook:Reclamecode voor social media gaat in per 1 januari a.s.
Lees ook:Wijzigingen toezicht op geneesmiddelen- en emailreclame
Lees ook:‘Hoe duidelijk moet het zijn?’-campagne Reclame Code gericht op adverterend bedrijfsleven
Lees ook:Vernieuwde Code Telemarketing in werking vanaf juli a.s.
Lees ook:Code Commissie: reclame Prosta Totaal misleidend