Op de website wehkamp.nl werd gesteld: ‘Vóór 22:00 besteld, morgen in huis.’ Naar aanleiding van een klacht heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld dat deze claim te absoluut is, nu deze niet in alle gevallen kan worden waargemaakt. Meldt een persbericht van de RCC vanmiddag. ”Dit kan in elk geval niet, indien een (wettelijk verplichte) kredietwaardig- heidstoets moet worden verricht en indien de bestelling in het weekend plaatsvindt.” De Commissie vindt dit belangrijke beperkingen, en acht de reclame misleidend en daardoor oneerlijk, meldt het bericht voorts. ”Omdat de Commissie en (in hoger beroep) het College van Beroep, Wehkamp in 2009 ook hebben aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, heeft de Commissie besloten om de uitspraak als “Alert” te laten verspreiden, zodat de uitspraak onder de aandacht van een breed publiek wordt gebracht.” Inmiddels heeft Wehkamp laten weten dat zij de uiting heeft aangepast, dus je kunt je afvragen waarom dit bericht, deze ‘alert’ nodig was. Voor de PR van de RCC? Of paste Wehkamp de site claim aan onder druk van de publieke schandpaal? Kan ook. Klik hier voor link de naar het volledige dossier van de RCC.
Lees ook:Reclame voor vliegtickets Vueling misleidend volgens RCC
Lees ook:Reclame voor afslankproduct Nuvoryn ‘misleidend’ zegt Code Commissie
Lees ook:‘Socialistische Partij (SP) negeert weer Nee/Ja-sticker’
Lees ook:SP weigert nee/ja-sticker te respecteren meldt Reclame Code Commissie
Lees ook:Ministerie VWS in beroep over uitspraak RCC inzake ‘te rooskleurige’ Zorg-campagne