Reclame met veel te dun model van Drop Dead in de ban, maar dunne benen in advertentie H&M mogen van Britse waakhond

Die Britse reclamewaakhond is goed wakker, zeg, en is ook nog eens begonnen te bijten. En hij kan er geen genoeg van krijgen. Eerst werd uitingen van l’Oréal met Julia Roberts en Christy Turlington uit de bladen gehaald vanwege beeldmanipulatie (lees fotoshoppen) na een klacht van een parlementslid. Toen ging, vorige week, die ‘jeugdseks’-uiting van Marc Jacobs’ Oh, Lola-parfummerk  in de ban. En nu moet de reclame met het dunne model van modemerk Drop Dead eraan geloven. Bij The Advertising Standards Authority (ASA) was een van de klachten dat het Drop Dead-model (whats in a name, zie ook crazy site) zo dun was dat ze een anorexia patiënte leek. Daarentegen ontsprong H&M, met de uitingen met modellen met heel dunne benen –zie beeld onderaan- de dans. H&H zal voortaan beter opletten, vernam site Brand Republic.

 

Lees ook:Klagen over reclame: de 10 Britse ‘toppers’ uit 2008
Lees ook:‘Eng’ klimaatfilmpje Britse overheid leidt tot boze reacties van ouders
Lees ook:Ophef over door H&M gebruikte fop-modellen als sitereclame
Lees ook:Kan zelfmoord tieners stimuleren: Miu Miu-advertentie met kindster Hailee Steinfeld bij spoorweg in de ban in Engeland
Lees ook:Thrillerschrijfster Patricia Cornwell vraagt fans reclame te maken

0 reacties op “Reclame met veel te dun model van Drop Dead in de ban, maar dunne benen in advertentie H&M mogen van Britse waakhond

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.