Tweede Kamerlid Mark Harbers (VVD) heeft aan staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Marja van Bijsterveldt vragen gesteld over de recente reclamecampagne door de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) óver de Publieke Omroep, zo meldt VillaMedia. Via spotjes op alle netten vragen bekende Hilversumse gezichten onder de slogan ‘de Publieke Omroep vertelt jouw verhaal’ aandacht voor de bindende rol die de publieke omroepen in Nederland zouden spelen. Harbers wil weten of deze zelfpromotie past binnen de rol van de omroep en wat de spotjes hebben gekost. Ook vraagt Harbers zich af waar de statistieken die in de spotjes voorbij komen – zoals “7 op de 10 Nederlanders kijkt bij groot nieuws naar de publieken” – eigenlijk op zijn gebaseerd. PS Zowel de PVV als de VVD van Harbers hebben aangekondigd de omvang van de Publieke Omroep (aanzienlijk) te zullen verkleinen als zij in het kabinet zouden komen. Die intentie is ongetwijfeld de aanleiding voor deze campagne.
Lees ook:Anti-bezuinigingsspotjes publieke omroep moeten stoppen van VVD
Lees ook:Dank u wel voor het betalen van de omroepbijdrage (spotje)
Lees ook:Wegens te weinig reclame: omroep wil 125 mln extra
Lees ook:Regionale omroep adverteert met noodkreet voor minister Plasterk
Lees ook:1 op de 4 Nederlanders krijgt een psychische stoornis (inhaker)