Hè, wat vervelende nu voor Hypolife, verzekeringsadviseurs. Dat filmpje, waarin de concurrentie werd uitgemaakt voor rovers, heeft niet tot juridische stappen van de verzekeringsbranche geleid, zegt het Hoofdorpse bedrijf in een persbericht. Terwijl ze daar nog zo op hadden gehoopt. Want nog meer publiciteit, en nog meer aandacht voor hun interessante propositie -want daarom gaat het Hypolife, zeggen ze. Hypolife geeft wel allerlei provisies en bonussen, waarvan de consument geen weet heeft, terug. In juni ontving Hypolife een gepeperde brief
van de advocaat van NBvA, NVA en VvHN met de sommatie dat Hypolife hun website www.laatjenietberoven.nl en het reclamefilmpje moest verwijderen. Indien ze hier niet toe zou overgaan, werd gedreigd met verdere gerechtelijke stappen. Daarna bleef het dus stil. Ook de reclamewaakhond RCC blafte niet. Opmerkelijk.
Lees ook:Bemiddelaar Hypolife maakt hypotheekadviseurs uit voor rovers
Lees ook:Reclametrailer voor docu ‘Steve Jobs: The Lost Interviews’
Lees ook:ANVR wil dat reclamewaakhond Ryanair aanpakt wegens misleiding
Lees ook:Jort Kelder moet rectificeren in STER-spotje, maar weigert pertinent
Lees ook:Ondanks crisis meer uitgegeven aan inhaakreclame WK
Schandalig als ze dit soort reclame zouden gaan verbieden want anders weet je als consument helemaal niet meer waar je aan toen ben. Weg met de oplichters in hun mooie adviseurspakken!