Het lijkt een futiliteit, waarover onze reclamewaakhond zich opwindt, maar nieuwsbrieven, wie krijgt ze niet. Massa ervan, soms ongevraagd. @Home, aanbieder van internet en digitale televisie, is door de Reclame Code Commis- sie op de vingers getikt omdat het Groningse bedrijf klanten digitale nieuwsbrieven blijft sturen ook al hebben ze aangegeven daar geen prijs op te stellen, meldt Elsevier.nl. Omdat drie eerdere uitspraken daarover tegen @Home zijn gene- geerd, heeft de commissie besloten de uitspraak van woensdag openbaar te maken. Veel bedrijven,
waaronder @Home, sturen nieuwsbrieven volgens het opt-out-systeem. Daarbij kunnen zij ongevraagd e-mails versturen, totdat een ontvanger aangeeft dat niet meer te willen.
Eén van hen had van @Home een e-mail gekregen waarin wordt bevestigd dat er geen nieuwsbrieven en reclame meer naar het e-mailadres zouden worden verstuurd. 'Desondanks heeft @Home daarna wederom een nieuwsbrief gezonden', zegt de Reclame Code Commissie, aldus Elsvier, Novum citerend.
Lees ook:Code Commissie: reclame Prosta Totaal misleidend
Lees ook:Reclame Hi voor HTC Dual Touch misleidt door ‘gratis’ internetclaim
Lees ook:SP op vingers getikt vanwege ongevraagde ‘brievenbusreclame’
Lees ook:Ryanair rommelt weer met prijzen, reclamewaakhond blaft slechts
Lees ook:Reclame Postcode Loterij met daarin een BMW is ‘misleidend’