Logo-oorlog: Bud wint van Bit voor Europees Hof


Een symphatiek actie om de Europese verkoop tegen te houden van een naar niets smakend Amerikaans biertje -met hele goeie reclame, dat wel- is helaas mislukt. De Amerikaanse bierfabrikant Budweiser mag zijn bier inclusief logo’s en de naam Bud op de Europese markt brengen. Een protest daartegen van de Duitse brouwerij Bitburger (bekend als Bit en van de slogan ‘Bitte ein Bit’) is donderdag door het Europees Hof van Justitie afgewezen, meldt het ANP.

Bitburger vond dat Bud teveel op de eigen koosnaam Bit leek en probeerde met dat argument de Amerikaanse concurrent uit Europa te weren. Maar het Hof in Luxemburg vond Bud en Bit niet hetzelfde en zal de Amerikanen niets in de weg leggen, aldus het ANP.

Bitburger is genoemd naar de plaats Bitburg, waar het in 1817 is opgericht. Het is een van de grootste niet-beursgenoteerde brouwerijen van Duitsland. Budweiser is een product van Anheuser Busch groep, fabrikant van een op elke twee biertjes in de Verenigde Staten. Het gebruikt Bud in namen als Budshop.

Lees ook:Straatmuzikanten zoeken door Budweiser meldt spot
Lees ook:Naast hondjes houdt Budweiser ook van Rihanna en Jay Z in spotjes
Lees ook:Super Bowl-spotjes: Budweiser beste, Salesgenie minst
Lees ook:Hondje, paard & Bud: USA’s favoriete SuperBowl-spotje
Lees ook:Mars staakt reclamemaken voor kinderen tot 12 jaar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.