De online reclamefolder van supermarktketen DekaMarkt is door consumenten gekozen tot beste online folder van 2015. De folder (KLIK erop om te vergroten) werd beoordeeld met gemiddeld een 8.6 zeggen de organisatoren, site Reclamefolder.nl. ”Meer dan 7.000 consumenten brachten hun stem uit tijdens de tweede editie van de verkiezing, die jaarlijks wordt georganiseerd door Reclamefolder.nl. In totaal zijn er 138 folders →
Categorie: "Reclameprijzen"
Enige Gouden Effie naar Jumbo, wel 6 keer Zilver
Centraal Beheer, Jumbo en Bavaria top-3 van 10 winnaars 3e Ster Gouden Loeki-verkiezing
Vijf posters genomineerd voor reclameprijs VPRO Cinema
De reclameposters van de films Aanmodderfakker, Brozer, J.Kessels, Prins en Those Who Feel the Fire Burning -KLIK HIER om ze groter te zien- maken kans op de 15e VPRO Cinema Afficheprijs. Dat is de publieksprijs voor de beste filmposter van het jaar. Ze werden door een vakjury gekozen uit de oogst van het afgelopen jaar, bestaande uit een kleine 60 posters voor speelfilms en documentaires. De →
Mooie reclame drinkwater-reiniger Pureit Unilever
Niet te koop in Nederland of elders in Europa, deze Pureit drinkwaterreiniger van Unilever, wel in de ontwikkelingslanden. Bijgaande fraaie reclame-uitingen komen uit Indonesië, waar ze zijn gemaakt door reclamebureau Lowe. Geen water te zien, lijkt het, ondanks drijvend blikje en eend, want zo zuiver gemaakt door enzovoorts. Unilever’s boodschap is dat op deze manier gezuiverd water beter is dan drinkwater →
Benoeming Gouden Loeki Aller Tijden 50-jarige Ster
Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van Ster wordt de Ster Gouden Loeki Aller Tijden uitgereikt. Dé prijs voor de ‘populairste en meest memorabele’ tv-commercial aller tijden. Er zijn 50 commercials in de race voor deze vast felbegeerde prijs, gekozen uit de Top 40 Aller Tijden, Gouden Loeki genomineerden en ADCN- en Effie-winnaars. ”Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft deze commercials beoordeeld en 50 commercials genomineerd. Een vakjury beoordeelt →
Effies-inzendingen omlaag, BVA en Vea toch tevreden
Het aantal ingezonden Effie-cases bedraagt 35 dit jaar, vier minder dan in 2014. Dit ondanks pogingen om de stijgende lijn terug te krijgen. Maar het persbericht van de organisatoren BVA/Bond van Adverteerders en VEA/Vereniging van Reclame-adviesbureaus, kopt vandaag dat ze ‘tevreden’ zijn met dat aantal. ”Er is dit jaar veel energie gestoken in voorlichting en ‘inzendgemak’. Met de verbeterde toegankelijkheid verwachten we volgend jaar dan ook te groeien, vooral ook onder de nieuwe generatie bureaus en adverteerders,” licht VEA’s Dick van der Lecq namens de Effie Stuurgroep toe in het persbericht. Het aantal inzendingen ligt volgens hem op het niveau van 2013. De volgens BVA/VEA ‘meest prestigieuze reclameprijs voor bewezen effectiviteit’ wordt op dinsdag 13 oktober uitgereikt tijdens het -onduidelijke naam is dat- 24 Festival in het Concertgebouw te Amsterdam. Het persbericht verder: ”Zoals gebruikelijk is de →
Tien winnaars 2e kwartaal Ster Gouden Loeki met Centraal Beheer, Fiat en Interpolis in top-3
Vodafone radioadverteerder van het jaar, ook prijzen Fiat, BMW, Media Markt, Nationaal Militair Museum
De RAB Radio Advertising Awards zijn gisteren tijdens het ‘Wat is radio?’ event uitgereikt. Ruim 300 vakgenoten zagen hoe Vodafone (reclamebureau Achtung) bekroond werd tot radioadverteerder van het jaar (winnaars op foto). BMW (JWT Amsterdam), Media Markt (JWT Amsterdam) en Nationaal Militair Museum (105) werden door de vakjury ‘creatie radiocommercials’ tot winnaars bekroond. Lars van Es van Vizeum pakte de titel radioplanner van het jaar. En de favoriet van de Nederlandse consument is Fiat 500 -reclamebureau Saatchi & Saatchi | Leo Burnett- met de radiocommercial Kasteel. Aldus het persbericht van RAB (Radio Advies →
Jumbo, Achtung en Telfort winnen ABC Accenten Stichting Adverteerdersjury Nederland
Naast de 31 SAN Accenten 2014 -zie ze hier- in 10 categorieën werden gisteravond in Hilversum op het jaarlijkse reclameprijzenfestival van de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) ook de SAN ABC Accenten 2014 uitgereikt en, nieuw, dit jaar, Het SAN New Kids on the Block Accent 2014-2015. Adverteerder van het Jaar werd Jumbo Supermarkten, Reclamebureau van het Jaar werd Achtung en de Accent voor Consistente Reclame ging naar Telfort. Tenslotte kreeg reclamebureau Superhero Cheesecake de New Kids on the Block →