‘Het oudste en bekendste zeepmerk ter wereld.’ Zo noemde Drogisterijnet Lifebuoy ooit die rare rode, sterk ruikende anti-bacteriële handzeep voor de hele familie van Unilever. Lastig te vinden nog in NL, behalve online. Niet zo in Dubai. Daar werd een mooie, maar vooral ook nuttige reclamestunt bedacht voor de Carrefour-supermarkt, waar die zeep nog wel in de schappen ligt. Door de handle op de bekende supermarktwagentjes te bewerken zodat na eenmalig verschuiven 100% van de bacteriën erop gedood
worden met Lifebuoy-vloeistof. En toch geen vieze vette handen of reuk achterlaten daarna, mogen we vermoeden. Het Life Buoy Handle on Hygiene-project, bedacht door Geometry Global in Dubai samen met de reclamebureaus Memac Ogilvy en Ogilvy Singapore, kreeg de hoogste prijs (Grand Prix) voor buitenreclame op het Dubai-festival meldt bron TIR. Goh, als de dát idee aan een supermarktketen in Amerika kunt verkopen, voor al die bacterie-(over)bewuste Yankees…
Lees ook:Nieuw werkwoord: walvisstaarten voor ‘t goede doel (en stop Japan)
Lees ook:Eetbare advertentie van Fanta is ook goed voor ‘t milieu
Lees ook:Leuker dan Wii? Promo Project Natal: Xbox zonder controller
Lees ook:Absolute Vodka helpt met maken van Absolute Art (filmpjes)
Lees ook:Ze noemde 30 merken in haar speech, maar niet van harte