Vanavond zijn in het programma RTL Boulevard de vijf commercials bekendgemaakt die opgaan voor de Gouden Loeki 2012, STER’s prijs voor de leukste tv-reclame. De vijf op de zogenaamde shortlist zijn, in willekeurige volgorde: Wereld Natuurfonds/Ik ben geen vloerkleedje (reclamebureau Karma), Ditzo/John de Wolf in ziekenhuis (Etcetera), Wakker Dier/Koop geen plofkip (Avalanche), Telfort/Lekker lang bellen (N=5) en SIRE/Handen af van hulpverleners (Selmore). Er is door het publiek voor de vijf gekozen uit een longlist van 36 (drie genomineerden per maand). Vanaf vanavond 13 december 20.00 uur kan het publiek via telefoon en sms stemmen op één van de 5 finalisten via HIER, waar ze ook zijn te zien (of zie instructies in overlees). Stemmen via internet is dan niet meer mogelijk. De eindstrijd is op woensdag 19 december, om 20.30 uur op Nederland 1, en wordt gepresenteerd door cabaretier Ruben Nicolai, die vanavond tijdens RTL Boulevard -dus niet op de Publieke Omroep (!?)- de shortlist bekend maakte. Tijdens de liveshow kan er overigens nog steeds gestemd worden. De opbrengst van alle stemmen die via telefoon en sms worden uitgebracht, doneert STER aan de Serious Request-actie van 3FM.
HOE TE STEMMEN? SMS-en of BELLEN:
WNF? SMS ‘Tijger’ naar 9090 of bel 0909-885 1
Ditzo? SMS ‘John’ naar 9090 of bel 0909-885 2
Wakker dier? SMS ‘Plofkip’ naar 9090 of bel 0909-885 3
Telfort? SMS ‘Bus’ naar 9090 of bel 0909-885 4
SIRE? SMS ‘Ambulance’ naar 9090 of bel 0909-885 5
Lees ook:Gouden Loeki 2012: Telfort’s Hans en reclamebureau N=5
Lees ook:John de Wolf/Ditzo wint Gouden Loeki volgens poll Reclamewereld
Lees ook:POLL: welke commercial krijgt de Gouden Loeki 2012 ??
Lees ook:Loeki voor Ambulance/SIRE bepleit door.. redactie Telegraaf
Lees ook:Poll 4: Sympathie voor Gouden Loeki-prijs, maar ‘Goeiemoggel’ wint
0 reacties op “Shortlist van 5 commercials die opgaan voor Gouden Loeki”