Goud’. In de categorie Print wonnen juist twee EK-inhakers: de advertentie ‘Pechvogel’ van C1000 en D-reizen met de advertentie ‘Robin moet weg’. De Nike tv-commercial rond de Olympische Spelen won goud, evenals de EK-inhakers van McDonald’s met het beschilderen (en weer schoon maken) van de Duitse Ambassade. In de categorie Internet/Interactief werden de internetactiviteiten rond het Holland Heineken House met goud beloond. De jury had vooral waardering voor de wijze waarop deze adverteerder zich als contentmaker manifesteerde. Aldus Adformatie over de uitslag van de Gouden Inhaakmedaille-competitie. Vreemd genoeg worden de reclamebureaus achter de uitingen niet genoemd.
De prijzen worden binnenkort op een besloten bijeenkomst uitgereikt. Alle genomineerde inhakers ontvangen een eervolle vemelding, meldt Adformatie.
De jury bestond dit jaar uit Arian Buurman (Ster), Olaf Croon (Cebuco), Charles Borremans (Goud activatie), Titus Eikelboom (Stroom), Rob Beemster (Adformatie), Gonnie Spijkster (Versereclame.nl), Jos Krutzmann (copywriter), Marianne Zwagerman (Ministerie van Fenomenisering), Frank van den Wall Bake, Richard Derks (IIZT) en juryvoorzitter Peter Strating, tevens initiator van de Gouden Inhaakprijzen.
Lees ook:Gouden inhaak-competities EK Voetbal en OS van start
Lees ook:Gouden Inhaakmedailles uitgereikt: Bavaria 2maal goud
Lees ook:Verkiezing Gouden Inhaakmedailles rond Olympische Winterspelen en WK Voetbal
Lees ook:‘Kwaliteit veel Olympische reclame laat te wensen over’
Lees ook:AH haakt beste in op Olympische Spelen en WK