Gouden Inhaakmedailles naar Rabobank, D-reizen, C1000 (2x), McDonald’s, Nike, NS en Heineken

De Gouden Inhaakmedailles 2012, acht stuks, gaan naar campagnes van Rabobank, D-reizen, C1000 (2x), McDonald’s, Nike, NS en Heineken. Dat meldt vandaag vakblad/site Adformatie, dat in de vakjury is vertegenwoordigd. Het gaat hier dus niet om een publieksprijs. De jury van de Gouden Inhaakmedailles heeft acht campagnes bekroond met de prijs voor de beste sportinhakers van 2012. Inhakers op het EK voetbal en de Olympische Zomerspelen dongen mee naar de awards (zie ook GI-site). ”De jury was over het algemeen niet zo enthousiast over de creativiteit en originaliteit. Met name in de categorie Activatie/Sales Promotion werd er erg veel ‘herhaling van eerdere acties’ en ‘me too’ gesignaleerd. In deze categorie viel dan ook geen hoofdprijs,” aldus de Adfo-site. Er is geen persbericht over de uitslag. Eerder waren al nominaties vastgesteld rond het EK. Daar werden eerst nominaties rond de Olympische Spelen aan toegevoegd. Uit de totale lijst werden de winnaars gekozen. De uitingen die een Gouden Inhaakmedaille wonnen, scoorden vooral op aspecten als ‘kwaliteit van de uitvoering’, degelijkheid en consistentie. In de categorie Totaalcampagnes werd goud toegekend aan twee Olympische Spelen-inhakers: NS met de campagne ‘London Centraal’ en Rabobank met de campagne ‘Van Begin tot

Goud’. In de categorie Print wonnen juist twee EK-inhakers: de advertentie ‘Pechvogel’ van C1000 en D-reizen met de advertentie ‘Robin moet weg’. De Nike tv-commercial rond de Olympische Spelen won goud, evenals de EK-inhakers van McDonald’s met het beschilderen (en weer schoon maken) van de Duitse Ambassade. In de categorie Internet/Interactief werden de internetactiviteiten rond het Holland Heineken House met goud beloond. De jury had vooral waardering voor de wijze waarop deze adverteerder zich als contentmaker manifesteerde. Aldus Adformatie over de uitslag van de Gouden Inhaakmedaille-competitie. Vreemd genoeg worden de reclamebureaus achter de uitingen niet genoemd.

De prijzen worden binnenkort op een besloten bijeenkomst uitgereikt. Alle genomineerde inhakers ontvangen een eervolle vemelding, meldt Adformatie.

De jury bestond dit jaar uit Arian Buurman (Ster), Olaf Croon (Cebuco), Charles Borremans (Goud activatie), Titus Eikelboom (Stroom), Rob Beemster (Adformatie), Gonnie Spijkster (Versereclame.nl), Jos Krutzmann (copywriter), Marianne Zwagerman (Ministerie van Fenomenisering), Frank van den Wall Bake, Richard Derks (IIZT) en juryvoorzitter Peter Strating, tevens initiator van de Gouden Inhaakprijzen.

Lees ook:Gouden inhaak-competities EK Voetbal en OS van start
Lees ook:Gouden Inhaakmedailles uitgereikt: Bavaria 2maal goud
Lees ook:Verkiezing Gouden Inhaakmedailles rond Olympische Winterspelen en WK Voetbal
Lees ook:‘Kwaliteit veel Olympische reclame laat te wensen over’
Lees ook:AH haakt beste in op Olympische Spelen en WK

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.