De SuperBowl-finale komt er weer aan, op 6 februari in Arlington/Texas, en 80-90 miljoen Amerikanen zitten dan weer aan de buis gekluisterd. En bekijken graag de commercials tussendoor, die dan duurder. Vaak van hoge kwaliteit. Vaksite AdAge in de VS zette maar eens de 14 slechtste op een rijtje en laat site-bezoekers stemmen wie de allerslechtste is. De altijd zo populaire adverteerder Bud Light zit er terecht bij met de Slee en de paardenscheet (SB 2006) en, ook minder begrijpelijk, Apple met de Lemmingen (introductie Macintosh Office, SB 1985). Er kan tot 4 februari gestemd worden. ZIE ze alle 14 HIER.
Lees ook:Thuiszorg-spotje SP ‘terechte Gouden Loeki 08′ in poll Reclamewereld
Lees ook:Irritante Tatjana verdient Loden Leeuw 2012 vinden Reclamewereld-bezoekers
Lees ook:Stemmen kan weer voor Gouden Loeki: februari-nominaties
Lees ook:Gamesmaker Valve brengt parodie op Apple-klassieker ’1984′
Lees ook:Poll 4: Sympathie voor Gouden Loeki-prijs, maar ‘Goeiemoggel’ wint
Waarom is het minder begrijpelijk dat dat filmpje van Apple door mensen als de slechtste wordt gezien? Ik heb het net bekeken en het is inderdaad een lelijke, kille, grauwe, saaie en weinig aantrekkelijke commercial. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen daar tijdens de SuperBowl niet op zitten (of in dit geval zaten) te wachten! Apple-onwaardige reclame.
@Mediaman: Tja, niet objectief meer t.o.v. Apple, dat zal het wel zijn Inderdaad, nogal sinister en wellicht daarom niet geschikt voor zo’n feest als de SuperBowl. Maar wel hard impactvol door de uitvoering en dat kan ik best wel waarderen, zeker bij een Amerikaanse commercial.