Goud voor Bavaria (2x), Beter Horen, Nike en Dirk en 18 Eervolle vermeldingen. Dat was de prijzenoogst in het Hilversumse Beeld & Geluid, waar vrijdag j.l. de Gouden Inhaakmedailles uitgereikt werden voor de beste inhakers op het WK Voetbal en de Olympische Winterspelen 2010. Bavaria (reclamebureau Selmore) was met 2 x goud de grote winnaar: 1 x in de categorie Promotioneel met de Bavaria ‘Dutch Dress’ actie en 1x in de categorie Print met de advertentie ‘OranjeBedankt’ waarin inktvis Paul werd uitgeserveerd als inktvisringetjes, meldt het persbericht. De Gouden ‘creative instant award’, voor inhaken op de echte actualiteit van de dag ging indirect ook naar Bavaria. Dirk (bureau XXS) won die prijs met de uiting ‘Fifa Dirk’. In de categorie RTV ging het goud naar de TV commercial ‘Write the future‘ van Nike en bureau Wieden + Kennedy. Beter Horen werd met Goud beloond voor de actie ‘Vuvuzela noodpakket’ met de gratis oranje oordopjes.
”Goede kwaliteit in de breedte”
De jury was dan misschien wat zuiniger met het uitreiken van Goud in vergelijking met 2008, zowel de kwantiteit als de kwalititeit van de inhakers in 2010 werd geprezen. Dat laat juryvoorzitter Peter Strating, hier en daar ook wel bekend als Professor Inhaak, weten. Er was dan ook een groot aantal nominaties dat werd om omgezet in eervolle vermeldingen:
Categorie RTV:
- OS: Essent: Svenergy (UbachsWisbrun/JWT)
- OS: Unilever: Unox – Ouderwets schaatsen kijken (Being There)
- WK: Praxis: Rouwafvalzak radiocommercial (Doom & Dickson)
- WK: NUON: Energieshirt (N=5)
- WK: ING: Oranje Leeuwen (Leukwerkt Worldwide)
Categorie Print:
- OS: Unilever: Unox – Ouderwets schaatsen kijken (Being There)
- OS: Aegon: Eerlijk over schaatsen (THEY)
- WK: Heineken: Bertje, Nog eentje, …tot de bodem… (TBWA\NEBOKO)
- WK: MVA: Nu alleen nog even wereldkampioen worden (New Message)
- WK: Pearl: Gratis deskundige oogmeting (TBWA\NEBOKO)
Categorie SP:
- OS: Unilever: Unox – Wantschoen (Being There)
- WK: Nuon: Energieshirt (N=5)
Categorie Interactief:
- OS: Asics: Olympics & Asics (OMD, Microsoft)
- OS: Essent: Svenergy (Artificial Industry)
- WK: Heineken: De Duitse tegenreactie (TBWA\NEBOKO)
- WK: Coca Cola: Fifa World Cup Celebration (Kumpany)
Categorie Cross-mediaal:
- OS: Unox campagne ‘Ouderwets schaatsen kijken’ (Being There)
- WK: ING campagne ‘Oranje Leeuwen’ (Leukwerkt Worldwide)
De Gouden Inhaakmedailles zijn een initiatief van Strating (Active Marketing) en worden mogelijk gemaakt door Ster, de Persgroep Advertising (AD), Smurfit Kappa Zedek en Adformatie.
De jury dit jaar bestond uit Arian Buurman (Ster), Dideke van Lieshout (de Persgroep Advertising), Lex de Vries (Smurfit Kappa Zedek), Jaap Bartelds (Adformatie), Titus Eikelboom (STROOM), Frank van den Wall Bake (Sportmarketingdeskundige), Lex de Rooi (Wessanen), Charles Borremans, Jos Krutzmann (Downtown Actiemarketing) en juryvoorzitter Peter Strating.
Lees ook:Voor Gouden Inhaakmedailles (WK Voetbal, OS Vancouver) zijn 23 nominaties bekendgemaakt
Lees ook:Drie Gouden Effies gewonnen door bureaus/adverteerders
Lees ook:Dirk haakt leuk in op jurkenrel Bavaria/FiFa – met bieraanbod
Lees ook:Gouden Loeki 2009: kiezen uit 10 genomineerde spots/OCTOBER
Lees ook:Gouden Loeki winnaars voorronde MAART: KPN, Bavaria en AH
0 reacties op “Gouden Inhaakmedailles uitgereikt: Bavaria 2maal goud”