De nominaties, hier zijn ze. Een vakjury van communicatie-experts is druk bezig geweest de beste inhakers rond OS Vancouver en WK Voetbal te kiezen in alle typen media. En die krijgen de Gouden Inhaakmedaille 2010 voor de categoriën print (dagbladen, magazines, buitenreclame enz), radio/tv, internet/mobiel, sales promotion/retail/instore. De nominaties, liefst 23 in de diverse categorieën nadat meer dan 320 reclame-uitingen zijn beoordeeld, zijn net aangekondigd. De bekende namen zitten er bij, zie de nominaties per categorie in de overlees. Zoals verwacht gingen de meesten naar WK-inhakers (15 van de 23). Unox kreeg 4 nominaties voor de diverse uitingen; twee gingen er naar Essent, ING, Heineken en Bavaria (en hun bureaus). Op vrijdagmiddag 24 september is de prijsuitreiking, 16.00 uur in Beeld & Geluid in Hilversum. Ook van de inhaakprijzen OS Vancouver/Winterspelen). Ga naar de GI-site als je erbij wilt zijn (mits er nog plaats is).
Categorie RTV :
- OS: Essent: Svenergy (UbachsWisbrun/JWT)
- OS: Unox: Ouderwets schaatsen kijken (Being There)
- WK: Praxis radiocommercial (Doom & Dickson)
- WK: Nike: Write the future (Wieden + Kennedy Amsterdam)
- WK: NUON: Energieshirt (N=5)
- WK: ING: Oranje Leeuwen (Leukwerkt Worldwide)
Categorie Print:
- OS: Unox: Ouderwets schaatsen kijken (Being There)
- OS: Aegon: Eerlijk over schaatsen (THEY)
- WK: Dirk: Fifa jurken (XXS)
- WK: Heineken: Bertje ( TBWA NEBOKO )
- WK: MVA (New Message)
- WK: Bavaria: Oranje bedankt (Selmore)
- WK: Pearle: Braziliaan ( TBWA NEBOKO)
Categorie SP:
- OS: Unox: Wantschoen (Being There)
- WK: Beter Horen: Oordopjes (Beter Horen)
- WK: Bavaria jurkjes (Bavaria Nederland)
- WK: Nuon Energieshirt (N=5)
Categorie Interactief:
- OS: Asics: Olympics & Asics (OMD, Microsoft B.V. )
- OS: Essent: Svenergy (UbachsWisbrun/JWT)
- WK: Heineken ( TBWA NEBOKO)
- WK: Coca Cola (Coca Cola Nederland)
Categorie Cross-mediaal:
- OS: Unox campagne (Being There)
- WK: ING campagne (Leukwerkt Worldwide)
Meejureren via de website is ook dit keer weer mogelijk. ”De stemmen die op die manier worden uitgebracht worden door de juryvoorzitter meegewogen bij het toekennen van nominaties en kunnen zelfs uiteindelijk de doorslag geven bij de beslissing of een nominatie ook wordt omgezet in een Gouden Inhaakmedaille,” aldus Professor Inhaak Peter Strating (van Strating Active Marketing), initiatiefnemer van de prijs (al in 1986 toen hij begon met prijzen voor het inhaken op de Elfstedentochten) op zijn site van de Gouden Inhaakmedailles.
Er is een aparte prijs voor de ‘publiekswinnaar(s)’ en er is dit keer een extra creative ‘instant’ award voor het ‘echte’ inhaken via RTV en print op ‘actualiteit van gisteren’. De jury kent in de aanloop naar de eindjurering al nominaties toe die in elk geval een eervolle medaille verdienen. Er kon (gratis) worden ingezonden, maar de jury nam de vrijheid ook zelf gesignaleerde inhaakactiviteiten voor te dragen, aldus Strating.
De vakjury werd als vanouds geleid door initiatiefnemer Peter Strating. Hoofdsponsors van de Gouden Inhaakmedailles zijn STER, AD (Persgroep Advertising), Smurfit Kappa Zedek en vakblad/site Adformatie.
Lees ook:Gouden Inhaakmedailles uitgereikt: Bavaria 2maal goud
Lees ook:Gouden inhaak-competities EK Voetbal en OS van start
Lees ook:Uitreiking Gouden Inhaakmedailles (WK Voetbal, OS Vancouver) op 24 september
Lees ook:Verkiezing Gouden Inhaakmedailles rond Olympische Winterspelen en WK Voetbal
Lees ook:Gouden Inhaakmedailles naar Rabobank, D-reizen, C1000 (2x), McDonald’s, Nike, NS en Heineken