Welke zou er op nummer 1 staan? Nee, niet Dove Evolution. En ook niet de rolschaatsende babies van Evian. Als iemand een presentatie houdt over virale video’s is die van Dove toch het vaakst getoonde succesvoorbeeld, schrijft Karlijn op de site van Bright. Visible Measures maakte een overzicht van de meest populaire viral video’s van de laatste vijf jaar. Will it Blend? staat bovenaan met 134 miljoen views sinds 2006. Old Spice staat er twee keer in met bij elkaar 90 miljoen views. Dat haalden ze bij elkaar sinds maart van dit jaar. De vraag is of en wanneer ze Will it Blend? voorbij gaan. De rappende Evian Babies, dat ook naar tv werd gehaald en in 2009 de meest bekeken video van een merk was, staat op de 2de plek met 103 miljoen views. Zie HIER DE GEHELE TOP TIEN met het aantal views en filmpjes (waarvan de meesten al op Reclamewereld.blog hebben gestaan, uh, natuurlijk).
Lees ook:Rappende rolschaatsbaby’s Evian best bekeken spotje op YouTube (ruim 27 miljoen x)
Lees ook:Nike’s WK-commercial nieuwe leider AdAge top 10 ad virals
Lees ook:Volwassenen weer baby in heerlijk nieuw spotje van Evian
Lees ook:Dove introduceert ‘Wat ik zo mooi vind aan… jou’-campagne
Lees ook:Rappend gezin, gezien op EditieNL: nee, geen Toyota-spotje