Eetbare reclame: Japans succes met eetbare KitKatKaarten

Je ziet ‘t er niet aan af, maar dit is eetbare reclame, uit Japan helemaal. Daar werkte Nestlé samen met de Japanse Post om, op basis van een idee van reclamebureau JWT in Tokyo, het bekende KitKat-merk op deze speciale manier aan de man/vrouw te brengen. De eetbare KikKatKaart is er te koop in 20.000 postkantoren en wordt gezonden, met passende tekst, om jonge mensen te feliciteren, b.v. met hun examen. De naar KitKat smakende eetbare postkaart is inmiddels een vast product geworden van Japan Post en Nestlé, want enorm in trek daar. De KitKatKaart kreeg deze week op het internationale reclamefestival in Cannes ook nog eens de hoogste reclameprijs in zijn categorie, een Grand Prix. De voorzitter van de mediajury daar sprak van een briljant idee, perfect uitgevoerd. En: “They created a business model that didn’t exist before.” Via TIR, dat niet vermeldt hoe de KitKatKaart smaakt en of hij ook echt wordt opgegeten door de ontvangers…

Lees ook:Cyber Grand Prix in Cannes naar Diesel, Nike+ en Unilever’s Dove
Lees ook:Hoogste prijs voor reclamespotjes in Cannes: Dove’s Evolutie-fimpje
Lees ook:Zichzelf-vernietigend reclamebord wint internationale reclameprijs
Lees ook:Buitenreclame: ook op een billboard wast Ariel goed
Lees ook:Zitten of schuilen dankzij slimme buitenreclame van IBM

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.