Na de Gouden Peperbus-competitie van buitenreclame-exploitant JCDecaux is het nu weer de beurt aan de concurrentie, CBS Outdoor. Zij organiseren Creative Contest 07; ieder z'n prijzenfestival om het niveau van 't creatieve werk te verhogen en om extra aandacht te vestigen op het mediumtype buitenreclame. Vorig jaar moesten creatieven van reclame- en ontwerpbureaus spectaculaire reclamevoorbeelden bedenken voor bestaande adverteerders voor busssen om een creativiteitsprijs te winnen, deze keer draait de Creative Contest om billboards. Het ingezonden werk is te zien op de site van CBS Outdoor. Bijgaande billboard is een van tientallen inzendingen. De prijsuitreiking is a.s. donderdagavond. Niet het publiek, maar een vakjury, geleid door Eugène Roorda, bepaalt de winnaar en stelt een top-tien van de beste billboards samen. De Gouden Peperbus kent naast een vakprijs ook een publieksprijs.
Lees ook:Flexa-billboard wint buitenreclamecompetitie van CBS Outdoor
Lees ook:Record inzendingen uit 85 landen voor reclamefestival Cannes
Lees ook:Record aantal inzendingen internationale reclamefestival Cannes
Lees ook:Uitreiking Gouden Inhaakmedailles (WK Voetbal, OS Vancouver) op 24 september
Lees ook:UPC-spotje promoot Nederlandse film voor Film Festival