Albert Heijn heeft met zijn reclame als beste ingehaakt op de grote sportevenementen van dit jaar, de Olympische Spelen en het WK Voetbal. Dat heeft een jury van communicatiespecialisten beslist, meldt vakblad Adformatie.
AH won met ‘’Wuppies’’ twee Gouden Inhaakmedailles http://www.goudeninhaakmedaille.nl/ in de categorieën Sales Promotion –verkoopreclame buiten de massamedia om- en op het medium Televisie. De verantwoordelijke reclamebureaus heten TBWA en Tequila. TBWA’s andere grote klant Heineken won de Gouden Inhaakmedaille voor alle activiteiten tijdens de OS en het WK Voetbal in de categorie Totaalcampagne. Een vakterm voor vergelijkbare, en dus goed herkenbare reclame in meer mediumtypen tegelijk. Ook de bureaus CvF, Qi en Trefpunt werkten mee aan het werk voor Heineken.
Dat waren de belangrijkste prijzen van de competitie. Bedrijven haken met hun reclame graag in bij grote evenementen. Als de een begint, kan de ander vaak niet wegblijven. In het reclamevak wordt vaak gepraat over de vraag of al die bestedingen nu ook nuttig zijn, met andere woorden: of er extra producten door worden verkocht. Wat betreft de Wuppies van Albert Heijn en de Heineken-campagne kan het antwoord in ieder een volmondig ‘’ja’’ luiden. De inhaakprijzen zijn een initiatief van de ervaren communicatieman Peter Strating.
Hij vertelde Adformatie dat de kwaliteit van de inhakers voor dagblad tegen viel. Oorzaak is volgens Strating, tevens juryvoorzitter, dat veel creativiteit verschuift naar de combinatie van reclame op televisie en internet.
De volledig uitslag is te vinden op http://www.goudeninhaakmedaille.nl
Lees ook:Gouden inhaak-competities EK Voetbal en OS van start
Lees ook:Verkiezing Gouden Inhaakmedailles rond Olympische Winterspelen en WK Voetbal
Lees ook:Gouden Inhaakmedailles uitgereikt: Bavaria 2maal goud
Lees ook:Voor Gouden Inhaakmedailles (WK Voetbal, OS Vancouver) zijn 23 nominaties bekendgemaakt
Lees ook:Gouden Inhaakmedailles naar Rabobank, D-reizen, C1000 (2x), McDonald’s, Nike, NS en Heineken