Zou Hugh Hefner ‘m komen openen? Bierbrouwer Bavaria opent half februari samen met Thuisbezorgd.nl slechts vier dagen lang een tijdelijk, zogeheten ‘pop-up’ restaurant in Amsterdam, op de kop van het Java-eiland. Mooie publiciteitsstunt, benieuwd wie dát heeft bedacht. De eetgelegenheid mist een keuken. Gerechten worden over een ‘scooterlane’ bezorgd. Op de speciaal aangelegde baan rijden de bezorgscooters af en aan om gezelschappen tegelijkertijd van eenieders maaltijd te voorzien. Gasten kunnen in een ontspannen restaurantsetting een keuze maken uit een menu samengesteld op basis van de best gewaardeerde Thuisbezorgd-restaurants. ”Met dit initiatief wordt het voor het eerst mogelijk om tegelijkertijd te →
Categorie: "Promoties"
Beyoncé volgt Nicki Minaj op als ‘merkambassadeur’ Pepsi
In de VS heeft Pepsi superzangeres Beyoncé ingeschakeld als nieuwe merkambassadeur, en dat is meer dan reclame-uithangbord. Want in de deal, zo meldt AdAge, is er sprake van een ‘ware creatieve en internationale samenwerking om fans, consumenten en retailers bij beide merken te betrekken.” Dus bij Pepsi èn bij Beyoncé. Meldt AdAge. →
Op vrouwen gerichte hunks-campagne van Bloemenbureau
Deze campagne liep al eerder in Frankrijk en Verenigd Koninkrijk, lees ik. Van ons eigen Bloemenbureau Holland? Zal dan wel. De halfnaakte mannen van de bloemen promotors moeten vrouwen laten nadenken over hun lievelingsbloem via een interactieve video op de actiesite. Die kunnen ze digitaal doorsturen naar een vriendin. Vrouwen kunnen ook elkaars lievelingsbloem raden en zo kans maken op een boeket, meldt vaksite Adformatie. Het reclamebureau erachter is Kingsday.
Hoe Noren echt levende tegeltjes Windows 8 leren kennen
In downtown Oslo organiseerde MicrosoftNorge dit evenement om de aandacht te vestigen op een van de belangrijkste innovaties van het nieuwe Windows 8, de ‘levende’ tegeltjes. De song is Catcher in The Rye van de band Datarock. Het reclamebureau dat de stunt, ook wel guerrilla marketing genoemd, bedacht was McCann Oslo. Via Adoholic.
Gulle Bolletje: beschuit zonder muisjes bij geboorte olifantje
Haha, ze hebben weer eens een leuk publiciteitsstuntje bedacht, de reclamemensen van Bolletje. Lees maar: ”Het is niemand ontgaan. Vorige week is er een olifantje geboren in Dierenpark Amersfoort. Voedingsmiddelenfabrikant Bolletje laat dit nieuws niet ongemerkt voorbijgaan en trakteert bezoekers van Dierenpark Amersfoort in de kraamtijd op een beschuitje. Een beschuitje zonder muisjes welteverstaan. Het is wel een olifantje, natuurlijk.” Dat reclamebureau is Etcetera. Bron: rechtstreeks.
Na zien spotje? HBO-student koopt ruimtereis Mediamarkt
Zaterdagavond, voor de wedstrijd -nou, wedstrijd was een te groot woord- Ajax-Vitesse zag ik een oudere man wat sneu staan te dansen in een ‘ruimtehokje’ bij de ingang van Mediamarkt naast de Arena. Vergeefs tastend naar rondvliegende prijzen. Vanochtend las ik in de Volkskrant in een opvallend groot artikel dat elders, in Helmond, een 18-jarige hbo-student en ruimtefanaat bij datzelfde Mediamarkt een ruimtereis heeft gekocht, gefinancierd door zijn familie (als ze over de brug komen met die
De Mand van Nederland van wakkere krant van Nederland
Hoe verzinnen ze het, als dagbladuitgever, prachtig. Misschien bestaat-ie al even, dan heb ik ‘m gemist, de Mand van Nederland van dagblad De Telegraaf, vol spijs en drank. Bijna 20 bedrijven werken eraan mee deze ronde. Voor €29,95, waarde €60, zo wordt geclaimd, exclusief mand en exclusief €1,95 bezorgkosten en bestellen via bon in de krant vandaag of de wakkere webshop. De advertentie vandaag -KLIK erop om iets te vergroten- is de mand van oktober (levertijd 10-15 werkdagen). Er zitten ook gezonde
Blokker strooit met vouchers The Little Mermaid (en DVD’s)
‘Wegens succes verlengd. Nu exclusief in het Beatrix Theater in Utrecht.” Staat er nu. Blokker houdt niet van kortingen, ook niet in deze economisch moeilijke tijden, en vindt het veel effectiever om reclame te maken met het strooien van vouchers voor musical The Little Mermaid en DVD’s. Bij iedere aankoop krijg je een musicalvoucher voor elke 2e kaart cadeau voor de Joop van den Ende-productie, om de opvolger van Tarzan en The Lion King te zien. Plus twee Disney DVD’s. Voor meer info en actievoorwaarden zie site of bel 0900-3000 5000, meldt de advertentie in wakkere krant.
Leukste kleinkind gezocht in advertentie van Classic FM
Classic FM gaat op zoek naar het ‘liefste, leukste, mooiste of grappigste kleinkind’ van het jaar. ‘De trotse grootouders’ Frits Barend, Mary Borsato, Peter Faber en hoofdredactrice van Ook Carla van Klaveren zitten in de jury van de verkiezing van het licht klassieke radiostation. Eind november bepalen zij wie de titel ‘Kleinkind van het Jaar’ het meest verdient. Lees ik allemaal vandaag in een advertorial -advertentie verpakt als redactie- in de Commerciële Bijlage van de wakkere krant over de 50PlusBeurs in de Utrechtse Jaarbeurs van 11 t/m 15 september (die valt dus niet onder de verantwoordelijkheid van de de hoofdredactie van De Telegraaf). ”De band tussen grootouders en kleinkinderen is vaak bijzonder.” Ja, ja. →
Prima initiatief: concert, musical, theater, (sport)event betalen met Air Miles
Interessante -en welkome- move van De Telegraaf, gemeld in een advertentie van die krant zaterdag j.l. en weer vandaag. Kaartjes voor concerten, musicals, theater- voorstellingen en (sport)evenementen kopen met Air Miles zonder bijbetaling. Zo komen we eindelijk af van al die AM’s! Bij het aanbod in de advertentie vermeld zitten nog geen sportevenementen, maar dat zal dan wel volgen. Naar Ajax-Real of ManCity voor pakweg 10.000 AM’s, bij voorbeeld, haha. Hoeveel je dan -mogelijk- méér betaalt, zoals met andere producten, heb ik niet uitgerekend. Je kunt wel naar Ilse Delange voor 6.200 Miles deze maand en naar Hans Klok voor 5.000 in november, om een paar voorbeelden