Categorie: "Promoties"

‘Seksistische’ Wereld Cup Voetbal T-shirts Adidas exit

Adidas, blijf bij je bal, haha. ”Wij dulden geen sekstoerisme,” twitterde de (vrouwelijke) Braziliaanse president Dilma Rousseff in reactie op de T-shirt ontwerpen van Adidas, speciaal gemaakt voor het WK Voetbal in dat land. Zo meldt de Volkskrant vandaag. Flavio Dina, voWK Adidas seksistische t shirtsorzitter van het staatstoerismebureau Embratur zei dat Adidas, leverancier van ‘de’ wedstrijdbal tijdens de WK, indirect bijdroeg aan seksuele uitbuiting door het land met seksuele activiteiten in verband te brengen. Adidas haaste zich gelukkig om de shirts uit de handel te nemen. Het zijn inmiddels wel waardevolle collectors items geworden. ”Geweld tegen

Vrienden van Amstel Live: reclame DVD bij kratje bij Jumbo

Amstel Vrienden van dvd‘Alleen bij Jumbo’ stond erop de advertentie gisteren van Amstel Bier, mede ondertekend door Tribe, De Telegraaf, RTL4 en Radio 538. Bij aankoop van een krat Amstel -hopenlijk scherp geprijsd- bij genoemde supermarktketen een DVD over de ‘grootste kroeg van Nederland’ dus gratis, ‘met alle hoogtepunten en exlusief backstage materiaal’ (KLIK op advertentie om wat te vergroten).

Luisteren naar Marco Borsato als reclame voor De Telegraaf

Telegraaf Luisteren naar BorsatoOm lezers te binden en om nieuwe te werven wordt er bij de wakkere krant van alles verzonnen, en gelijk hebben ze. Een van de intensievere vormen van reclamemaken is de bijgaande advertentie in De Telegraaf van zaterdag: samen met Marco Borsato luisteren naar Duizend Spiegels, zijn nieuwe album, dat vrijdag 22 november verschijnt (KLIK erop om wat te vergroten). ‘Exclusief voor lezers’ kun je, als je geluk hebt, samen met Borsato luisteren naar zijn nieuwe nummers. ”Marco zal hierbij vertellen over wat hem heeft geïnspireerd bij de totstandkoming van Duizend Spiegels.” Wil je een kans maken om maandag 18/11 ‘op een geheime locatie in Amsterdam’ aanwezig te zijn, ga dan hier naartoe. Hoeveel personen erbij kunnen zijn wordt (wijselijk?) niet vermeld.

Volkskrant schenkt lezer glazen vol voordeel met Gall & Gall

Volkskrant gall en gall Gall & Gall gaat de klantenkaart, goed voor leuke kortingen en speciale aanbiedingen, zien kwijt te raken aan de lezers van de Volkskrant. Dat blijkt uit advertenties als deze, al enkele dagen te zien in het dagblad. Schaf je er eentje aan voor €10 per jaar dan krijg je meteen een gratis set kristallen glazen naar keuze. Je kan voor meer sparen in de winkel. Leuke actie. Pikant is dat de Volkskrant zelf, via haar webwinkel, bij voorbeeld ook wijn verkoopt. Voor de condities KLIK op de advertentie om ‘m wat te vergroten.

Wild Wonders-DVD als reclame voor Noordhollands Dagblad

Wie het Noordhollands Dagblad vandaag in de bus krijgt, of los koopt, krijgt er een gratis DVD bij, laat @PietBakker via twitter weten. Hij is lector aan de Hogeschool Utrecht/onderzoek met speciale belangstelling voor dagbladen en kennelijk woonachtig in NH. Plus, of de lezer wil of niet, een ‘Noordhollands Dagblad Wild Wondersad-wrap,’ zoals Bakker dat noemt in het jargon (KLIK op afbeelding om wat te vergroten). Dus zó heet die reclamevorm dus, in het verleden in landelijke dagbladen gesignaleerd (o.m. NRC en De Telegraaf). Logische naam natuurlijk, lekker kort ook, maar komt in gewoon Nederlands ‘reclame-omslag‘ niet dicht in de buurt? De krant maakt zo trouwens mooi reclame voor zichzelf met de DVD Wild Wonders of Europe dat, als boek, voor een heftige €32 te koop is bij bij voorbeeld Bol.com (ex verzendkosten). Nu maar hopen dat (nieuwe) lezers dan wel kopers het Noordhollands Dagblad voortaan tot zich blijven nemen.

Slimme ‘crisisactie’ bezorgt reclamebureau nieuwe klanten

Experiment creatief bureau zorgt voor ophef.”  Kopt Buutvrij, een Amsterdams reclamebureau, over zichzelf in een persbericht. Na een geslaagde commerciële stunt om de naamsbekendheid te verhogen en vooral om nieuwe klanten binnen Buutvrijte halen. In de branche was er kritiek: concurrentievervalsing, dus marktverstoring door gratis werken, leidend tot klantjepik in een toch al moeilijke markt voor iedereen. Jalousie? Buutvrij (foto) heeft 40 dagen, zonder van tevoren afgesproken vergoeding, gewerkt voor merken, mensen en instanties. Het idee achter de slim verpakte wervingsactie, genaamd ‘Crisis Schmisis’ was om het financiële risico en daarmee de angst bij opdrachtgevers weg te nemen bij het investeren in creativiteit en innovatie. Achteraf mochten opdrachtgevers zelf de vergoeding bepalen.

Volkskrant maakt reclame voor ‘vakantie-boekenkast’

Volkskrant  boekenkastNee, niet van het type-Ikea, maar moderne stijl. Een e-reader en 5 e-books met ”de beste literaire werken, thrillers en biografieën naar keuze.” Meldt de prominente advertentie van een hele pagina in de Volkskrant -KLIK erop om wat te vergroten- over de op vakantie mee te nemen ‘boekenkast’. Want actie van diezelfde krant. De dagbladen hebben het steeds moeilijker met geld verdienen en toch moeten ze kwaliteit blijven leveren op papier, niet waar. Vandaar maar eens wat extra reclame hier voor VK’s onlinewinkel die flink wat extra geld in het laatje brengt. Hier te bestellen.

Voor reclame met kofferstickers zoekt FBTO testpersonen

Eén van de grootste ergernissen van Nederlandse vakantiegangers op luchthavens is het wachten op en speuren naar de eigen bagage. ”Het blijkt voor reizigers vaak lastig om uit de donkerblauwe en grijze massa de juiste koffer te kiezen.” Wat lief: FBTO wil deze ergernis bij reizigers wegnemen, meldt een persbericht vanochtend. De verzekeraar is daarom op zoek naar 1000 testpersonen die op vakantie gaan ”en dit gevoel herkennen.” Zij kunnen via de Facebookpagina van FBTO of via Bagagestress hun eigen opvallende koffersticker maken. En daardoor de koffer personaliseren. ”Op deze manier zien reizigers nooit meer hun bagage over het hoofd.” En hoeft de verzekeraar minder claims uit te betalen, toch? Handig. Bijgaand wat stickervoorbeelden.

En de Man of the Match van Nivea Men is Melle Schellekens

Wáár komt-ie nou vandaan, die Man of the Match Melle Schellekens? Nederland, toch, zou je denken. Niet te verstaan, maar dit terzijde. Hoe zou het zijn om een keer mee te maken wat topvoetballers iedere week voelen? ”Niveau Men Originals wil gewone mannen laten ervaren hoe het voelt om ‘Man of the Match‘ te zijn. Stel je voor dat je op een doorsnee donderdag met je vrouw door het winkelcentrum loopt, en dit met je gebeurt…” Grappig.