”I say fuck’m, cause they don’t know shit.” Ahum. Actrice & hotty Megan Fox komt met deze zogenaamde (neem ik aan) PSA/Public Service Announcements over de onacceptabele druk waaraan kinderen op Amerikaanse High Schools worden onderworpen door Peer Pressure van andere teenage leerlingen. Be yourself! Wat goed van haar. Maar Fox maakt natuurlijk indirect reclame voor Jennifer’s Body, haar nieuwe horrorfilm die op 18 september uitkomt (in ieder geval in de VS) en waarin ze flink wat weg eet op school. Zie Jennfer’s Boddy-site & site & trailer met meer info over die film.
Categorie: "Promo"
Rivaliteit, vreemdgaan, alcohol en véél roken in Mad Men-serie
”Liefde is uitgevonden door kerels zoals ik. Om nylons te verkopen.” Alom geroemd, deze Amerikaanse serie Mad Men, over snelle reclamemakers in New York in de jaren zestig. Nu op de Nederlandse buis, net als reclamemakers anno-2009 het extreem moeilijk hebben als gevolg van recessie en kopersstaking van de consument. Deze drama-serie beleeft vanavond laat zijn kick-off, om 23.25 uur op de Vara (meer info), met een The making off. In Mad Men duikt The Sopranos-schrijver Matthew Weiner in de reclame van toen, van Madison Avenue. De serie mijdt geen enkel cliché en is dus doordrenkt van rivaliteit, vreemdgaan, alcohol en ouderwets veel roken en hopelijk ook wat advertising magic. Volgende week woensdagavond begint het echt, met een dubbelaflevering; vervolgens is er elke week een aflevering te zien. Aanrader! Bijgaand een reclametrailer.
We Have Band ‘You Came Out’ promo met facepaint-animatie
De London hipsters We Have Band, ik ken ze niet, bracht een boeiende promo uit met nummer ‘You Came Out.’ Het is wat ze daar noemen een facepaint-animatie, opgemaakt uit ruim 4800 individuele beeldjes, elk handgeschilderd, gefilmd, afgeveegd en opnieuw gemaakt. De leden van de band moesten hiervoor twee dagen stil liggen in een studio. Om het zingen te animeren werd de zingende mond bewerkt van bandlid Dede, elk geluid kreeg een eigen mondvorm. Wow. Alle frames zijn te zien op Flicr. Interessant is ook dat deze promo is bedacht door een ”gewoon” Londens reclamebureau, het bekende Wieden + Kennedy. Via Utalkmarketing.
Muziekvideo game The Beatles: Rock Band – de reclametrailer
“We never thought we’d end up as androids!” grapte Paul erover. Harmonix Music Systems, een Amerikaanse videogame producent, heeft deze interessante trailer gepubliceerd voor The Beatles: Rock Band. Dat is een muziekvideo game die door Electronic Arts in september (09.09.09) op de markt wordt gebracht voor de for Xbox 360, PlayStation 3 en de Wii. Vooral voor Beatle-fans, lijkt mij, al zijn het onvermijdelijk geanimeerde zangers. Sir Paul McCartney en Ringo Starr, waren, samen met Yoko Ono Lennon en Olivia Harrison, onlangs aanwezig bij de kick-off van de 2009 E3 Media & Business Summit met de wereldpremière van The Beatles: Rock Band. Supermuziek, nog steeds. Via TIR.
Leuker dan Wii? Promo Project Natal: Xbox zonder controller
Introductiepromo voor Microsoft’s Project Natal, ”a revolutionary new way to play” want geen controller nodig. Zie je een bal? Schoppen. Enzovoorts. Xbox-slogan ”The only experience needed is life experience.” Je kunt erover meepraten, over Xbox E3 of Project Natal, via Twitter #XboxE3.