Nog net geen 95% van tieners zoekt advies op internet in plaats van bij pa. Gillette in de VS deed een poging om dat te veranderen, naar aanleiding van Vaderdag (19 juni a.s.). En, surprise, surprise, dat is nog een beetje gelukt ook. Applaus Gillette, applaus . Het merk van Procter & Gamble toont vaders die in het Spaans, Frans en Engels praten over hun zonen die ze zelden consulteren en in veel minder vaak dan zij
zelf hun ouders om advies vroegen. Nou eens kijken of deze jeugd gaat nat scheren later, na hier en daar wat inlichtingen te hebben ingewonnen . Carlos De Jesus, North American Shave Care brand director van P&G, geciteerd door bron AdAge: “We wanted to remind them all how dad is the best source of information.” AdAge zelf, schrander: ”Gillette has more than a social or paternal interest here. Simply put, it does a lot better with dads than search engines.”
De interessante video werd gemaakt door reclamebureau Grey New York. Zie ook de site van de Gillette Shave Club.
Lees ook:Dollar Shave Club zet zich af tegen Roger Federer en weggevertjes in spotjes
Lees ook:‘Mannelijkste man van Engeland’ Sacha in scheerzeepspotje
Lees ook:Lachen, prachtig reclamefilmpje over de Dollar Shave Club
Lees ook:Briljante vang van honkballer of verkapt spotje Gillette?
Lees ook:Dollar Shave Club van dat hilarische ‘Our Blades Are F***ing Great’-spotje verkocht aan Unilever