‘Made by Sweden‘. Volvo Cars gooit de reclame helemaal om, hoorde ik een hoge internationale baas vorige week zeggen op BNR Nieuwsradio. Weg van die standaard autospotjes, die je dagelijks vervelen op de buis. En dit is een prima nieuw voorbeeld, na Zlatan en de XC70. Een filmpje naar aanleiding van de samenwerking met de 25-jarige Zweedse ‘mega-DJ en producer Avicii,‘ geregisseerd door uiteraard een andere Zweed van naam, Gustav Johansson. Vandaar het ‘Made by Sweden.’ Dan is het goed . De muziekvideo ‘A New Beginning‘ duurt 4 minuten met, uiteindelijk, [ZIE FILMPJE HIER]
reclame voor de nieuwe Volvo XC90, gaat over Avicii’s eigen nieuwe begin in zijn geboorteland, na jaren van intensief toeren. De muziek is erg belangrijk, een remix-productie van Avicii (de artiestennaam van Tim Bergling) van de beroemde song ‘Feeling good‘ van Nina Simone uit 1964(!). Special voor dit project gedaan, maar niet met zang van een Zweedse, maar van een Amerikaanse, Audra Mae.Het reclame erachter was Forsman & Bodenfors. Uit Stockholm.
Lees ook:Avicii zingt in ‘Brotherly Love’-spotje Coca-Cola
Lees ook:Levenslessen van voetballer Zlatan Ibrahimović in lange Volvo V90-commercial
Lees ook:Zweed Zlatan Ibrahimović maakt reclame voor Volvo XC70
Lees ook:‘From Sweden with Löv’ spotje over ‘zelf-stoppende’ Volvo XS60
Lees ook:Blinde Turkse artiest schildert ‘geheime’ nieuwe Volvo S60