Brrr, met het vertrouwen in Maurice de Hond, laat staan in de NEM, mede door die inval daar onlangs, is het niet best gesteld. Na de poll over Centraal Beheer’s Even Apeldoorn bellen-slogan, is was de campagne van de Nederlandse Energie- maatschappij/NEM onderwerp van een poll bij Reclamewereld.blog.nl. Marktonderzoeker Maurice de Hond heeft zich tijdelijk als reclameboegbeeld ‘verkocht’ aan de NEM, in navolging van Nastasja Froger. De vraag was met welke stelling men het eens is. ”Helaas, ook De Hond wordt dik betaald om een potje te jokken.” RESULTAAT: van de bijna 150 stemmers waren er 104 het eens daarmee, oftewel bijna driekwart (73 pct). De stelling ”Mond-tot-mond reclame van gebruikers werkt veel beter dan dit soort BN-ers” haalde 30 stemmen (21 pct van het totaal), bepaald niet slecht. Tenslotte de stelling waarmee de reclamemensen van NEM het helemaal eens zouden zijn: ”Goed zeg, nu geloof ik het pas ècht dat de NEM goedkoper is (dankzij betrokkenheid De Hond).” Slechts 9 Reclamewereld.blog-stemmers vonden dat ook (6 pct van de stemmen).
Categorie: "Poll"
NEM-BNers De Hond, Natasja Froger en mond-tot-mondreclame in poll Reclamewereld
Na de poll over Centraal Beheer’s Even Apeldoorn bellen-slogan, is nu de campagne van de Nederlandse Energiemaatschappij/NEM onderwerp van een poll bij Reclamewereld.blog.nl. Marktonderzoeker Maurice de Hond heeft zich tijdelijk als reclameboegbeeld ‘verkocht’ aan de NEM, in navolging van Nastasja Froger. De vraag is met welke stelling men het eens is (zie Poll wat verscholen rechtsonder op home page): 1. Goed zeg, nu geloof ik het pas ècht dat de NEM goedkoper is (dankzij betrokkenheid De Hond); 2. Helaas, ook De Hond wordt dik betaald om een potje te jokken; en 3. Mond-tot-mond reclame van gebruikers werkt veel beter dan dit soort BN-ers.
‘Even Apeldoorn bellen’ mag terugkomen van Reclamewereld.blog-lezers
De Even Apeldoorn bellen-campagne van Centraal Beheer Achmea is al een tijdje van de buis als gevolg van het Koninginnedagdrama (op de site staat nu ‘Contact met Apeldoorn’ als je ze wil bellen) Wat nu, vroegen we ons af bij Reclamewereld.blog.nl, in onze meest recente poll. Mag die historische -en succesvolle- campagne binnenkort gewoon weer terugkomen of mag-ie voorgoed naar ‘t reclamemuseum? We zijn met de poll gestopt na rond 125 reacties, meer stemmen zouden de uitslag niet of nauwelijks meer beïnvloed hebben. Het antwoord was overduidelijk. Van verreweg de meeste Reclamewereld.blog.nl-bezoekers (90 pct!), mag de campagne binnenkort gewoon weer terugkeren: van de 126 uitgebrachte stemmen waren er liefst 113 eens met die die terugkeer, van de overige 13 mocht-ie naar ‘t museum.
Poll Reclamewereld over terugkeer Even Apeldoorn Bellen-campagne
De Even Apeldoorn Bellen-campagne van verzekeraar Centraal Beheer Achmea is al een tijdje van de buis, als gevolg van het Koninginnedagdrama. Wat nu, vragen we ons af in de Reclamewereld.blog-poll. Deze poll is moeilijk vindbaar, helaas, maar staat rechtsonder op deze homepage. Twee antwoorden zijn mogelijk: 1. Van mij mag deze campagne binnenkort gewoon weer terugkomen, of 2: Even Apeldoorn Bellen mag van mij voorgoed naar het reclamemuseum (om te worden vervangen door een hele nieuwe van Centraal Beheer, maar dat erbij zetten zou het antwoord al te lang maken).
Bavaria-parodie op Heineken’s Walk-in Fridge populairst in Reclamewereld-poll
Bavaria’s parodie op Heineken’s Walk-in Fridge was het populairst in net afgesloten Reclamewereld-poll. Tijd ook, want de (weer leuke) Heinekenopvolger is alweer op de buis. Welke was nou leuker, de originele of de spoof/parodie van concurrent Bavaria, was de vraag. Er werd 185 keer gestemd. Daarvan gingen 85 stemmen (46 pct) naar het antwoord ”Bavaria, de parodie,” terwijl ”Heineken, de oorspronkelijke” er 72 kreeg (46 pct), een respectabel aantal. De derde vraag had ik niet moeten nemen, want heeft waarschijnlijk voor wat verwarring gezorgd: ”Ideetje-pik, geen kunst!” kreeg toch nog 28 stemmen, oftewel 15 pct. Maar zouden die naar Heineken zijn gegaan, als ze geen keus hadden gehad?
Welke is leuker: Heineken of Bavaria? Nieuwe poll Reclamewereld.blog
De nieuwe poll van Reclamewereld.blog.nl gaat over twee erg leuke biercommercials. Het koelruimte (Walk-in fridge)-spotje van Heineken, dat er als eerste was, maar verrassend werd gevolgd door een parodie (spoof) van Bavaria. Ook erg geestig, maar wel makkelijk in de zin dat-ie meelift op een idee van een concurrent. En de vraag is uiteraard: welke is de leukste? Vind je dat parodiëren in dit geval niet zo sterk, dan kun je nog stemmen op: ideetje-pik, geen kunst.
Poll Reclamewereld.blog: Loden Leeuwen Specsavers en Braakhekke terecht
De twee Loden Leeuwen van Tros Radar voor de meest irritante commercial en voor de meest irritante BN-er in de reclame in 2008 gingen naar Specsavers/oma-slappen en Joop Braakhekke (Ambi Pur). We vroegen in onze vorige Reclamewereld.blog-poll of onze lezers het daarmee eens zijn. We stopten na rond 100 stemmen (102 om precies te zijn). Een meerderheid van 53 pct oftwel 54 stemmen was het met allebei de Loden Leeuwen eens, 22 pct (22 stemmen) was het niet eens en vond dat er vorig jaar nóg irritantere spotjes op de buis waren. Tenslotte was 17 pct (17 stemmen) het oneens met Specsavers, eens met Braakhekke en 9 pct (9 stemmen) was het eens met Specsavers, en oneens met de keuze van Braakhekke/Ambi Pur.
Poll Reclamewereld: Loden Leeuwen Specsavers en Joop Braakhekke terecht?
De twee Loden Leeuwen voor de meest irritante commercial en voor de meest irritante BN-er in de reclame in 2008 gingen naar Specsavers/oma-slappen en Joop Braakhekke (Ambi Pur). Het kijkerspubliek oordeelde, Tros Radar organiseerde de competitie. Eens? Dat vraagt Reclamewereld.blog in zijn nieuwe poll, wat verstopt rechts onderaan op deze pagina. Vier antwoorden zijn mogelijk: Ja, eens met alle de Loden Leeuwen dit jaar; Nee, er waren nóg irritantere spotjes in 2008; Nee, eens met Specsavers, niet met Braakhekke; en Nee, oneens met Specsavers, eens met Braakhekke.
Thuiszorg-spotje SP ‘terechte Gouden Loeki 08′ in poll Reclamewereld
De Gouden Loeki 08 van de STER ging naar Thuiszorg van de SP, met blote oude vrouw. Terecht? Die vraag stelden we in de meest recente poll van Reclamewereld. blog. Er werd 137 keer gestemd, door 132 stemmers. Volgens de meeste stemmen, 44, samen goed voor een-derde (33 pct) was het SP-spotje dat een terechte winnaar. Maar niet veel minder stemmen, 41 (31 pct), prefereerden een van de andere vier spots op de shortlist (Ufo, Dongel, Baby Bassie of WNF’s Wondere Wereld. En nog eens 33 stemmen, dus ook heel wat (25 pct), meenden dat het ”doorgestoken kaart” was omdat ”de hele SP en ziekenzorg” vermoedelijk voor hadden gestemd tijdens de uitzending. Tenslotte waren er stemmen (14 pct) voor de suggestie dat Thuiszorg de beste was, maar wel minder dan Goeie- moggel, de winnaar van 2007. Die hadden dus ook bij die 44 stemmen en 33 pct opgeteld kunnen worden.
POLL: Won Thuiszorg/SP (met blote oude vrouw) terecht Gouden Loeki?
De Gouden Loeki 08 ging naar Thuiszorg van de SP, met blote oude vrouw, meldden we vorige week. Terecht? Dat vragen we in Reclamewereld. blog’s actuele POLL, rechtsonder. Vier antwoorden zijn mogelijk. Ja, dit jaar zeker de beste van de genomineerde vijf (Ufo, Dongel, Baby Bassie, Wondere Wereld); ja, maar Thuiszorg/SP was wel minder dan Goeiemoggel, die vorig jaar won; nee, want doorgestoken kaart dit jaar, de hele SP en de hele ziekenzorg stemde ervoor; en nee, een van de andere vier genomineerde spotjes was beter.