Weer eens een polletje! Harry van AH is al heel lang op de vaderlandse buis, al reclame makend voor grootgrutter Albert Heijn. Doet dat goed, wint vele reclameprijzen en helpt de omzet omhoog, nog steeds. Al hoor je hier en daar dat de tijd van gaan nadert voor Harry (‘t reclame- bureau erachter is TBWA\Neboko). Maar de ex-miljonair van telecommer Telfort komt sterk opzetten en is als personage ook een reclame-lieveling geworden. Hij heeft een voor deze tijd ook nog eens een aantrekkelijke, enkelvoudige boodschap, wat misschien helpt: het kan goedkoper (reclamebureau is N=5). Wie is nu het populairst? Of ontlopen ze elkaar niet veel? De in de Reclamewereld Poll -zie ook de rechter kolom op deze pagina- gestelde vraag is:
Lees ook:JA. Hans van Telfort is al meer geliefd dan AH’s Harry
Lees ook:Supermarktmanager Harry mag niet geïnterviewd worden van Albert Heijn
Lees ook:De Troonrede van Hans van de Berg van de Telfort-reclame
Lees ook:Geen gelul-humor in telecomspots Tesco Mobile
Lees ook:AH supermarktmanager Harry speelt Beethoven’s 5e in glazensparen-spotje
Ik kan de reclames van Telfort wel waarderen, maar als je 3 maanden steeds dezelfde ziet en hoort, word je er snel zat van.
Veel leuker! And it’s not even close!
Ik ben het ermee eens dat de dagen van de supermarktmanager van Appie zijn geteld, het begint tijd te worden voor iets nieuws. Maar wat een opgave zal dát zijn.
We kunnen Harry toch niet zomaar laten vallen t.o.v. Hans mensen. Die moeten we toch eerst een beetje beter leren kennen? Wie zegt dat de tijd van gaan nadert voor Harry?
Hans doet het fantastisch, heb Harry van AH nu wel gezien.
Ik geloof dat het tijd wordt voor een publieksactie ”Harry moet blijven” want deze poll ziet er niet goed uit.