De slogan van het Nederlandse biermerk Grolsch is weer vernieuwd, leuk onderwerp voor een poll op Reclamewereld.blog.nl. Dat we goed door autominnende reclamewatchers worden gevolgd wisten we al, maar bier is ook zeer populair. Nog niet eerder kregen we zoveel reacties in zo'n korte tijd; we zijn maar gestopt bij 550. Enfin, nota bene de oudste slogan van de vijf -''Op een dag'' enz- is het populairst. Van de 550 stemmers, waarna we moet zij gestopt, kozen 207 (37.6 pct) deze als beste slogan. Op de hielen gevolgd door ''Je hebt bier'' enz met 185 stemmen (33.6 pct). De een na oudste Grolsch slogan, ''Komt tijd'' enz, kreeg toch nog 126 stemmen (22.9 pct). ''Bier op zijn Grolsch'', een nieuwe die maar kort dienst deed, kreeg 24 stemmen (4.4 pct) en de huidige, ''Zo eigen als Grolsch'' slechts 8 (1.5 pct), maar het is natuurlijk nog te vroeg om daarover een echt oordeel te kunnen vellen; de campagne (met o.m. Jonnie Boer en Barry Hay) is amper begonnen.
Lees ook:Barry Hay, Jonnie Boer en Roberto Meyer in commercials Grolsch
Lees ook:400 jaar Grolsch: IJsmeesters docu en Karakter-commercial
Lees ook:Michiel de Ruyter zou nooit Grolsch Radler drinken volgens reclameman Scato van Opstall
Lees ook:Rijdende koelkasten met bier – nieuwe actie van Grolsch
Lees ook:Poll 4: Sympathie voor Gouden Loeki-prijs, maar ‘Goeiemoggel’ wint