Ha, de hype. Het ‘raadgevende’ referendum. Eén partij heeft al ‘gewonnen.’ De media. Alleen al de SP spendeerde twee ton aan ‘nee/tegen‘-reclame (zie dit voorbeeld, vermeld op Reclamewereld). Maar ook de voorstemmers laten zich niet onbetuigd vandaag in de dagbladen. We pikken er 3 uit (KLIK erop om te vergroten, voor de tekst van de eerste van prominente Oekraïense organisaties met namen ga naar de overlees). In een volgend bericht enkele advertenties van ‘nee/tegen‘-stemmers. Daaronder, godbetert, de Partij vóór de Dieren… Een vierde ja-stemmer slaan we over, want de afzender is ons te onduidelijk. De advertentie linksboven staat in onder meer De Telegraaf/Metro en de Volkskrant, de moedige van D66/Pechtold haalden we uit de Volkskrant, evenals die rechts van de linkse S&D-fractie van het Europese parlement/EP.
[PS] Leuk of zelfs nuttig blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.
Lees ook:Oekraïne-referendum: ‘tegen’-reclame Partij voor de Dieren en ‘Oorlog is geen oplossing’
Lees ook:Van Dierenpartij moeten ‘stigmatiserende terrorismespotjes’ van tv
Lees ook:Strijden tegen ongedierte met bugsvertising uit Venuzuela
Lees ook:‘Geconsigneerde geldsommen’ op te halen meldt advertentie Ministerie van Financiën
Lees ook:Graanveldreclame en meer Partij voor de Dieren bij Schiphol