Thuishulpbranche luidt noodklok in advertentie met Open brief aan Nederlandse gemeenten

Nederlandse gemeentenRuim 50 zorgbedrijven luiden de noodklok in een open brief aan de gemeenten, blijkens deze advertentie die wij vandaag uit de Volkskrant plukten. Volgens de zorgbedrijven in de mede door ouderenbond Anbo ondertekende brief zijn veel gemeenten hard op weg ”om het professionele aanbod van huishoudelijke hulp aan zieke of kwetsbare burgers volledig om zeep te helpen. En dat terwijl steeds meer signalen er u juist op wijzen dat deze vorm van ondersteuning essentieel is voor burgers.” De brief volgt op het dreigende massaontslag bij TSNThuiszorg, het Almelose bedrijf dat vrijdag uitstel van betaling aanvroeg. Als het tot een faillissement komt, staan 12.000 banen op het spel. Het bedrijf had vorig jaar al een verlies van €10 miljoen, zo meldt de NOS. De  open brief is hier goed te lezen bij ze op de omroepsite.

De zorgbedrijven eindigen de brief/advertentie met de volgende adviezen aan ‘s lands gemeenten: ”Neem uw verantwoordelijkheid als opdrachtgever: onderhandel faire tarieven en vaste arbeidscontracten voor medewerkers in deze sector; kies daarmee voor continuïteit van dienstverlening voor uw burgers; laat u niet misleiden door onrealistische prijzen; controleer de personeelspraktijk van de aanbieders waarmee u zaken doet; als er bezuinigd moet worden, doet u dat dan in overleg met uw aanbieders: er is veel meer mogelijk dan alleen bezuinigen door de prijs te verlagen. En raadpleegt u in ieder geval de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Thuisondersteuning die deze zomer door gemeenten en aanbieders in partnerschap is ontwikkeld. Het antwoord op de vraag of er een toekomst is voor deze vorm van dienstverlening ligt in uw handen!”

[PS] Goed blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

 

Lees ook:Goed nieuws: geen slecht nieuws over leenreclame in printmedia
Lees ook:Prijs voor Onbegrijpelijkste Advertentie gaat naar die van ’365′
Lees ook:Postbus 51 nu ‘Rijksoverheid’ maar spotjes blijven bestaan
Lees ook:Hij en zij van de KPN-reclame willen meer Spotify en You Tube
Lees ook:‘Sun’s gratis YouTube-filmpjes wordt misschien hype’

Eén reactie op “Thuishulpbranche luidt noodklok in advertentie met Open brief aan Nederlandse gemeenten

  1. Sonya

    En de noodklok moet inderdaad luiden! De bezuinigingen draaien door in de zorg. Patiënten en hulpverleners zijn hier de dupe van. Kijk maar naar het dreigende massa ontslag bij thuishulp. En het ergste is nog dat over een x aantal jaar alles wordt teruggedraaid maar dan ten overvloede om deze periode te compenseren. Laten we met z’n allen nu eens een stabiele zorgsector neerzetten. En niet blijven bezuinigen. Sonya

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.