Over beauty en fotoshoppen: ‘This commercial isn’t real, and neither are society’s standards of beauty. Dat schrijft Jesse Rosten op zijn site naar aanleiding van dit helaas net wat te lange filmpje, waar Adobe geheel niet blij mee zal zijn. Rosten ligt verder toe: ”I was watching TV one sleepless night and stumbled upon an infomercial for some beauty product. The commercial showed before and after portraits, that to my eye, looked like the same photo just photoshopped. I laughed to myself. Then I made this video.’ Zie ook de behind-the-scene video hier. PS Remember this, van Dove?
Categorie: "Parodie/fake"
‘Stereotype’ Friestalig spotje Carglass beledigt Friezen, die terugslaan met parodie
”Barst in Fries imago door Carglass” zegt beweert ‘Fryske Fidios’ naar aanleiding van de recente Friestalige commercial -de eerste hieronder- van bekende autoschadebedrijf. Hun spotje zou slecht zijn voor het imago van Friesland, zeggen de initiatiefnemers Jacob en Marcel de Vries van de website FryskeFideos.nl. Ze sloegen terug met een persiflage (tweede spotje) waarin niet de Friezen, maar het bedrijf te kijk/kakken wordt gezet. Of het reclamebureau van Carglass, XXS, ook achter die
Homofobe spot van VS presdentskandidaat Rick Perry gaat viraal – mét geestige parodieën
De laatste campagnespot van de Republikeinse presidentskandidaat Rick Perry neemt stelling tegen homo’s in het leger en klaagt dat kinderen op school niet meer ‘openlijk’ Kerst kunnen vieren. ”Liberaal Amerika z’n broek zakt ervan af en het regent parodieën,” zegt columnist/blogger Herbert Blankesteijn op zijn VidoVolt. blogger. Zie die parodieën en Blankesteijn’s favorieten, de homo-nasynchronisatie en het commentaar van Jezus zelf, op dat blog.
Niet echt, wel knappe reclame voor ‘Always First’ FedEX
Alweer van een tijdje terug, maar veel te goed om niet te laten zien op Reclamewereld, deze knappe ‘reclame-uiting’ van vervoersbedrijf FedEx, gemaakt door de Miami Ad School in Hamburg. Always First, zeggen ze bij FedEx. Helaas heb ik geen idee hoe er door de bedrijven is gereageerd op de rijdende provocatie van DHL dankzij deze vernuftige vrachtwagenbeschildering. Overnemen, zou ik zeggen. Via Stopkracht.
Ajax-sponsor Oger wees ‘Johan, je jassie hangt klaar’-advertentie af
Jammer, de Amsterdamse herenmodezaak Oger durfde het niet aan onlangs, als adverteerder. De aangeboden actuele Jassie/Das-advertentie werd afgewezen, vanwege de gevoelige situatie onlangs rond Ajax en Johan Cruijff. Deed site Verse Reclame gisteren uit de doeken onder de kop ”Cruijff trekt het jassie nog niet aan.” Dat zit zo. Een paar weken tweette Anton-Jan Thijssen (@ajthijssen), naar aanleiding van het Cruijff-nieuws over zijn mogelijke functie bij Ajax: ‘Ik verwacht deze week wel ‘n ‘jassie van Cruijff-inhaker’ van Ajax’ pakkensponsor @dewereldvanoger.’ Hierop reageerde Jordi van de Bovenkamp (@JOR_ID) direct: ‘De Jas logisch!’ Anton-Jan stelde voor te gaan samenwerken, hij de copy, Jordi het design, en zo werd de afgebeelde inhaker geboren, verhaalt Verse Reclame. ”Bijgaande uiting is gepresenteerd aan – logisch – Oger. Die het bijzonder waardeerde, maar er – ook wel een beetje logisch gezien de situatie- niets mee wilde doen.” Hun banden met Ajax, als sponsor/supplier, zijn nauw en dat willen ze zo houden, is mijn inschatting. Het blog verder: →
Pepsi’s viral met David Beckham heel fake zeg ik als leek
Unbelievable. Die bloggers van Mashable houden ook wel van een geintje, door dit bericht te kopen met een vraag: Is David Beckham’s Pepsi Clip Real or Fake? Leuk geprobeerd, maar fake, natuurlijk. Blote voeten, op het strand bij LA, alle drie, haha. Zie ook Diet Pepsi‘s Facebookpagina over het filmpje. Pepsi zelf zegt liever: ”While on the beach in California shooting a commercial for Diet Pepsi, David Beckham shows why he’s the world’s most famous soccer player.”
Sylvie van der Vaart balt even goed als Rafael bij Gillette
Kijk die Silvie eens, in dit filmpje van Gillette (ik meen dat ik de feitelijke commercial gisteravond nog langs zag trekken op de buis, met als afzender Kruidvat). Briljant is ze met de bal, nauwelijks minder dan Rafael. Komt goed uit, want om op mannen indruk te maken, als reclame-uithangbord van mannenmerk Gillette, moet je meer in huis hebben dan een pretty face. Arme cameraman! Maar daar gelooft niemand natuurlijk een bal van, want hartstikke fake allemaal. Wel een erg leuke fake viral.
Bram Moskowicz moet Even Apeldoorn bellen na LOI-kopie succescommercial
Aanrijding met topadvocaat Bram Moszkowicz? Twee boeren met de juiste juridische kennis weten er wel raad mee in de Nederland wordt steeds slimmer!-campagne. Bijgaand spotje van LOI/Leidse Onderwijsinstellingen met Moszkowicz Jr, gemaakt door reclamebureau N=5, is een erg leuke parodie op de beroemde Vader en Zoon en Aanrijding-commercial van Centraal Beheer van vijf jaar geleden, toen pa Moskowicz ook nog meespeelde (en ‘slechts’ Jaguar reed, nu maakt zoonlief indruk met een Aston Martin, dank N). Zie tweede filmpje. Ik geloof niet dat CB of hun bureau DDB Amsterdam er bezwaar tegen zal maken. Immers, zoals de Britten zeggen: imitation is the sincerest form of flattery! PS Zie ook de reactie van de afgetroefde topadvocaat in geestig LOI-follow-up spotje.
Sesamstraat’s Grover neemt reclame Old Spice op de hak
“Look at me. Look at yourself. Look back at me. Sadly you are not a monster.” Lang leve Sesamstraat. Erg geestig is Grover’s imitatie van de beroemde Old Spice commercials. Die uiterst succesvolle campagne die een oud Amerikaans merk weer eigentijds moest maken – en daarin bij mijn weten uitstekend is geslaagd. Hier een van de geparodieerde voorbeelden Look at me, back to me. En hier nog eentje: deze ook.
Federer smasht blikjes van iemands hoofd in Gillette-spot
”Its a good ad, and it does look convincingly real whether it is or it isn’t. Stop bitching and moaning at each other about whether its real or not and just enjoy the video!!” Schrijft een boze ‘Koolboarder’ op YouTube over dit populaire Gillette- filmpje, dat ook te zien is op MarketingFacts’ Viral Friday. Gilette-reclamegezicht en tennisfenomeen Roger Federer speelt de hoofdrol als Wilhelm Tell in een behind-the-scenes sessie van Gillette UK en, in dit geval, de British Skin Foundation, maar die sessie had niets te maken met de tere huid, laat