‘Trojaanse bestelling.’ Koerierbedrijf DHL zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de stunt waarbij de concurrentie -UPS, TNT en DPD- met grote pakketten sleurt waarop de lezen staat ‘DHL is faster‘. In elk geval komt de marketingstunt het koerierbedrijf goed uit, meldt De Standaard. Het idee: wikkel grote pakketten in met folie die zwart kleurt bij temperaturen onder de 4 graden celcius. Onder de folie bevindt zich de reclameboodschap. Vries de paketten in tot op het moment dat je ze
aflevert bij concurrenten zoals UPS en TNT. Laat die concurrentie dan opdraven met die pakketten in drukke steden. Het resultaat is meer dan hilarisch.’Wij hebben deze campagne niet in elkaar gezet’, zegt DHL in een reactie aan website consumerist. ‘De video werd geschoten door een extern reclameagentschap voor een eigen interne competitie. We waren hier op voorhand van op de hoogte.’
De koerierdienst DHL zegt dat ze niet wisten van de plannen van het reclamebureau om de spot buiten het bedrijf te delen op grote schaal. Wel raar dat die koeriers de pakketten keurig rechtop, dus goed leesbaar houden… Toch in scene gezet? Ook ongebruikelijk: dat de naam van dat reclamebureau niet bekend is geworden.
Lees ook:BrandNew Day is niet meer boos op collega verzekeraars
Lees ook:Rugnummer-actie Heineken in aanloop naar het EK Voetbal
Lees ook:Coca-Cola pikt reclame-idee van spotje voor … melk
Lees ook:EasyJet knap voor gek gezet in filmpje GermanWings
Lees ook:Trompettist Eric Vloeimans werkt mee aan Sound of Delivery-spotje PostNL