Categorie: "Overheidscampagne"

Campagne voor het gaan stemmen bij PS-verkiezingen

Hoera, weer een campagne. We moeten gaan stemmen, op 7 maart, voor de Provinciale Staten-  verkiezingen. Onder het motto 'U heeft het voor het zeggen' worden alle kiezers opgeroepen te gaan stemmen in een campagne, die onder meer bestaat uit een tv- en radiospot, een website en extra communicatie-middelen voor gemeenten, zoals posters en een informatieblad, meldt het Ministerie van BZK. De mij te popie jopie-commercial (voor 't onderwerp dan) toont dat we in Nederland graag stemmen, maar vooral bij allerlei tv-spelletjes (en als 't geld oplevert). Nu dus nog in het stemhokje,

 

‘Communicatie die burger angst inboezemt werkt niet’

Als iemand 't zou moeten weten is hij het, Peter van Vendeloo, hoofd campagnemanagement van de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD). ‘'Fear appeals'' -hoe vaak zien we ze bij Reclamewereld.blog niet voorbij trekken- werken volgens hem nooit. In het Nederlands: communicatie die de consument angst moet inboezemen zodat hij nooit meer rookt, drinkt of onveilig vuurwerk afsteekt. „Een campagne als ‘Drank. De kater komt later' is een voorbeeld van een overheidscampagne zoals die níét moet", zegt hij in NRC.nl. Zijn bikkelharde oordeel: „Eigenlijk geldt dat voor vrijwel alle anti-alcoholcampagnes

—————————————————————————————————————- A D V E R T E N T I E : Blogonline, het netwerk van human interest/thema en b-to-b blogs waarbij ook Reclamewereld.blog is aangesloten, heeft een vacature voor een energieke junior salesman/woman voor 16 uur per week. Reageer uiterlijk 19 februari. Meer info over werkzaamheden HIER.

—————————————————————————————————————-

ChristenUnie wil campagne OV-chipkaart uitstellen

Aanstaand coalitiepartner ChristenUnie maakt zich zorgen over de voortgang van de landelijke introductie van de OV-chipkaart, waarmee electronisch kan worden betaald in het openbaar vervoer. De landelijke campagne, die 1 februari zou beginnen, moet uitgesteld, zegt Ernst Cramer, Tweede Kamerlid. Hij is wel voorstander vanwege potentieel veel voordelen voor de reiziger. Maar ''de gebruiksvriendelijkheid van de kaart voor de reiziger is nog onvoldoende duidelijk. Er zijn nog te veel open vragen.'' Minister Peijs

Belastingaangifte: overheidscampagne inzake DigiD

DigiD, een initiatief van de overheid, is deze week begonnen met een campagne om burgers aan te sporen een speciale digitale overheidshandtekening aan te vragen. Deze zogenoemde DigiD (digitale identiteit) is nodig voor een elektronische aangifte van de inkomstenbelasting. Ook kunnen mensen met deze inlogcode bij steeds meer overheidsinstellingen terecht. Ruim ruim 2,5 miljoen mensen maken al gebruik