App-ontwikkelaars grijpen steeds vaker naar tv-reclame blijkt uit onderzoek

Die vingers bij deze illustratie zijn van acteur Liam Neeson, uit een spotje waarin hij tv-reclame maakt voor de app Clans of Titans. Voor een puApp plaatjebliek van tientallen miljoenen Amerikanen, tijdens de SuperBowl begin dit jaar. ”Ontwikkelaars maken steeds vaker gebruik van tv-reclame om hun mobiele apps te promoten. Dat blijkt uit onderzoek van marketingbureau Quaid Media, dat niet minder dan 12.000 tv-spotjes voor apps in elf verschillende landen telde”, meldt vaksite Emerce vandaag. Zie ook wat Adweek schrijft. Het aantal is ten opzichte van heel 2014 nu al vertienvoudigd, terwijl het jaar nog lang niet voorbij is. Quaid Media noemt als oorzaken onder meer de sterk gestegen marketingkosten. Apps zijn moeilijk vindbaar in de appwinkels, zeker als ze nog niet in de Top 20 staan. Er moet dan erg veel geld worden uitgegeven aan online reclame om gebruikers zover te krijgen dat ze de app installeren. Met televisie kan een groot publiek worden bereikt. Maar ook het succes van enkele tv-campagnes in de VS voor apps, zoals die voor Clans of Titans leidde tot navolgers. En, schrijft Emerce (zat de Ster goed doen om te lezen ;-) : ”In het algemeen werkt televisie zeer goed voor merkbekendheid. Daarnaast zijn steeds betere analysetools beschikbaar, waardoor men de effectiviteit van de campagnes beter kan meten.”

Lees ook:Reclamecode Alcoholhoudende dranken geldt ook voor digitale marketing en sociale media als Facebook en Twitter
Lees ook:Reclame op online overtreft tv in Europa voor het eerst in 2015
Lees ook:Meer reclamebestedingen op internet dan op de radio in 2008
Lees ook:Red Bull heeft behalve tijdschrift nu ook tv-zender
Lees ook:Sanoma: over vijf jaar meer reclame uit internet-activiteiten dan uit print

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.