Helft Nederlanders betaalt niet voor film, 70% zapt reclame

We hadden de uitslag wel kunnen raden, maar goed. Breedbandwinkel.nl deed een opinieonderzoek bij ruim 800 Nederlanders. En daaruit bleek, meldt een persbericht, dat helft van de Nederlanders geen euro voor de films betaalt die zij thuis bekijken. ”Zij downloaden en lenen liever hun films dan dat zij deze zelf huren of kopen. Vooral jongeren maken zich schuldig aan het illegaal downloaden van films.” En verder noemden de onderzoekers het ‘opvallend’ dat ruim 70% van de ondervraagden tijdens het reclameblok wegzapt. ”Mannen doen dit eerder dan vrouwen. Naarmate mensen ouder worden, neemt de kans dat zij wegzappen tijdens de reclame toe.” Peter van Wezel, directeur van wat ‘s lands grootste vergelijkingssite op het gebied van internet, telefonie en digitale televisie claimt te zijn kan de conclusie trekken die hem wel goed uitkomt: “Dit hoge percentage illustreert de groeiende behoefte naar interactieve tv. Consumenten willen tv kijken waar en wanneer het hun uitkomt.” Zie overlees voor volledige persbericht.

Het persbericht

”De helft van de Nederlanders betaalt geen euro voor de films die zij thuis bekijken. Zij downloaden en lenen liever hun films dan dat zij deze zelf huren of kopen. Met name jongeren maken zich schuldig aan het illegaal downloaden van films. Dat blijkt uit een enquête van Breedbandwinkel.nl onder ruim 800 respondenten.

”Het downloaden van films is met name populair onder mannen en jongeren. Vrouwen en ouderen komen vaker op een legale manier aan films, waarbij lenen van bekenden vooral populair is. Slechts 25 procent van de Nederlanders geeft aan nog films te kopen. “Een oorzaak van deze terugname is het gemak waarmee mensen tegenwoordig aan gratis films kunnen komen”, zegt Peter van Wezel, directeur van Breedbandwinkel.nl. “Ook zien we, ondanks de groeiende populariteit van Interactieve TV, dat er nog weinig gebruik gemaakt wordt van Video on Demand.”

Reclames worden vermeden
”Een ander opvallend resultaat is dat ruim 70 procent van de ondervraagden tijdens het reclameblok wegzapt. Mannen doen dit eerder dan vrouwen. Naarmate mensen ouder worden, neemt de kans dat zij wegzappen tijdens de reclame toe. Van Wezel: “Dit hoge percentage illustreert de groeiende behoefte naar interactieve tv. Consumenten willen tv kijken waar en wanneer het hun uitkomt”.

Overige resultaten
”Ouderen huren voornamelijk hun films nog bij een videotheek.
Gemiddeld heeft ieder huishouden de beschikking over 46 televisiekanalen, maar gebruikt ruim 90 procent niet meer dan 20 televisiekanalen.”

Lees ook:Optreden politiek tegen vrouwelijk bloot in reclame ‘betuttelend’
Lees ook:Niets is veranderd maar eigenlijk alles zegt streamingdienst Videoland in spotje
Lees ook:Boxershort EK Voetbal: ‘gegarandeerde napret in 3e helft’
Lees ook:Verwachte uitgaven aan Oranje fanartikelen WK: ruim €60 m.
Lees ook:“Meerderheid Nederlanders wil reclamevrije publieke zenders”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.