De ‘Sticky Brand Award’ -en dat is positief bedoeld- is een onderscheiding die MTV Networks dit jaar voor het eerst uitreikt. Sorry hoor, maar gaap: Apple, het merk achter de iPhone, de iPod en de Macs, werd als het coolste van het jaar gekozen door 500 Nederlandse jongeren van 13-24 jaar. De media-exploitant vond het de hoogste tijd voor een dergelijke prijs. “Wereldwijd werden zulke awards al wel uitgereikt, maar Nederland ontbrak hierin”, aldus MTV. Sneakermerk Converse werd verrassend tweede, de Wii van Nintendo derde, meldt MediaNed. Over de precieze voorsprong van de merken op elkaar wordt helaas gezwegen.
Het onderzoek werd uitgevoerd door YoungVotes. De 500 jongeren zijn gevraagd naar het coolste merk uit 15 verschillende branches, waaronder mobiele telefonie, elektronica en cosmetica. Vervolgens kozen zij één winnaar uit alle nummers één van alle branches. MTV Networks verklaart het succes van Apple door de voorkeur van jongeren voor muziek en gadgets. Ook de nummer twee en drie sluiten hier op aan, meldt MediaNed.
Lees ook:Samenwerkingscampagne ‘&’ scoort in dubbel opzicht
Lees ook:Veiliger dan een credit card claimt Apple Pay-spotje voor iPhone
Lees ook:Pharrell Williams’ Freedom in Apple Music-spotje als video genomineerd bij Grammy’s
Lees ook:Digibewust gestart met wachtwoordencampagne
Lees ook:Samsung Galaxy Note 3 ‘Olympic Games’ in advertentie