De foeilijke Nissan Sentra is in de VS een ‘’deal car’’, een koopjeskar zeg maar. Dat moest veranderen in een ‘’desire car.’’ Want de Japanse autofabrikant wenste liever jongere kopers te trekken ‘’dan de sigaretten- paffende 49plus-huisvrouw uit de buitenwijken.’’ Een aparte, op het internet geconcentreerde reclamecampagne volgde, met een bekende komiek, Marc Horowitz, in de hoofdrol. Hij moest →
Categorie: "Internet"
Seks in campagnes voor Belgische gemeenteraad
Niet te geloven, die Belgen.
Wat verkoopt er altijd? Juist ja sex. Maar je moet kennelijk een Belg zijn om
sex -nou, toegegeven, groot woord hier- in te zetten in, eh, politieke spots voor de komende verkiezingen voor de gemeenteraad in je land. Eerst de (internet)filmpjes over en met -zegt men- Lien Braeckevelt uit Gent, op de kandidatenlijst voor de socialistische partij daar, dan eentje met oud VRT-journalist Ivo Belet, lijsttrekker van de christen-democraten (!) in Hasselt. We verklappen verder niets. Behalve →
Bierbrouwer met Bud TV als reclame op internet
Jonge bierdrinkers kijken minder tv dan voorheen, internet is troef. In Amerika begint bierbrouwer Anheuser-Busch, bekend van ondermeer Budweiser, daarom begin volgend jaar een tv-zender op internet, dat rond de klok actief zal zijn. Bud.TV genaamd. In marketingtermen heet dat een online entertainment-netwerk. De brouwer zegt zelf liever: A NEW GENERATION OF ENTERTAINMENT IS COMING SOON. →
Friesche Vlag: sex in reclamevideo voor koffiemelk
Of het marktaandeel is gestegen is onbekend, maar misschien werkte ‘t, dat hoogst dubbelzinnige internetfilmpje, viral video genaamd, van Friesche Vlag. De fabrikant scoorde eerder dit jaar wel hoge ogen –en misschien wel verbaasde blikken- met wat de NRC vandaag beschaafd een ‘’grappig/vunzig’’ filmje noemt. De krant analiseert de reclameontwikkelingen op internet. In dat filmpje krijgt een meisje koffiemelk in haar gezicht gespoten. Easy open, nooit meer druppels, jaja.
Internetmarketing: zelf op de film bij Triodos Bank!
Wie is die mysterieuze financier van dat nieuwe ”kunstgebouw”, dat door Hanneke Groenteman herself wordt geopend? En: hoe je zelf als sponsor omsterfelijk kan worden. Bezoek deze site en ervaar -en oordeel over- dit staaltje internetreclame van Triodos Bank. Dat speciaal voor kunstminnende beleggers het eerste door de overheid erkende culturele beleggingsfonds van Nederland introduceerde. →