Mercedes-Benz TV start: internet tv luxe automerken helemaal ‘in’

Mercedes-Benz start morgen met een eigen tv-kanaal op internet, lees ik op Autoblog.nl. ''Het internet wint steeds meer terrein van gewone televisie, M-B is de derde Duitse fabrikant die hier met een eigen station op inspeelt.'' Na BMW en Audi. De uitzendingen beginnen  tijdens de door het automerk gespon- sorde Fashion Week in Berlijn. "Merce- des-Benz TV" is in het Engels en Duits en belooft "to set new standards for Internet television". Een wekelijks nieuwspro- gramma presenteert door Tanja Bülter (beeld), een society-verslaggever van het Duitse RTL. Mercedes biedt vijf ka- nalen: life-style, cars, engines & sports, history & legends, en innovation. Maar niet alleen Duitse merken doen eraan, ook Lexus en … Ferrari. Last van een info-overkill? Sterkte, het feest begint nog maar net.

Lees ook:Na Gangnam baby, Gangnam kippen in Mercedes-Benz spot
Lees ook:Bergbewoner terug in ‘t echte leven dankzij Mercedes CLS
Lees ook:De Alpen, der Mannschaft, ‘t EK Voetbal en sponsor Mercedes-Benz
Lees ook:Viola Martinsson zingt ‘Made of’ in Volvo’s Made By People-commercial
Lees ook:Sticker als dakraam voor aandacht op Mercedes-truck Acros

4 reacties op “Mercedes-Benz TV start: internet tv luxe automerken helemaal ‘in’

  1. vroeeeemmm

    Zolang mensen zich maar bewust zijn van de ‘motor’ achter de zender (pun intended), kan het aangename ‘autoporno’ voor de liefhebber opleveren. (variant op de ‘gastroporno’, waarover die eetjournalist Van Damme het heeft, als kritiek op veel glossy kookboeken)

    Het wordt zorgwekkender als het zoontje/dochtertje van een Mercedes-fan op school een spreekbeurt wil gaan houden over MB en er niet opgewezen wordt dat het goed is om ook andere bronnen te raadplegen.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Speedy, begrijp ik het goed dat je de pluriformiteit van de pers hoog in het vaandel hebt? Hoezee!
    Misschien valt dit alles wel onder het reclame/media-onderricht waarvoor GroenLinks pleit. En waarvoor kenniscentrum Stichting ReclameRakkers/MediaMakkers zich inspant. Kan ook op die vormen van mediasponsoring worden gewezen.

      /   Beantwoorden  / 
  3. vroeeeemmm

    @:Michael
    …dat heb je haarfijn aangevoeld ;-)

    Overal in de maatschappij en dus ook in alle media kom je (al dan niet subtiele) vormen van beïnvloeding, verleiding, suggestie en manipulatie tegen. Ik denk dat het heel nuttig is om kinderen daarop voor te bereiden, zonder betutteling, het zijn tenslotte technieken die je zelf ook goed kunt toepassen in het dagelijks leven.

    Je kunt het in een filosofie- of geschiedenisvorm gieten, of in een wat meer alledaagse ansprekende vorm, alhankelijk van het niveau van de kinderen.

    Eh, maar de aanleiding was dus Mercedes-TV,
    tsja, ik heb niks met Mercedes, lelijke auto’s, ik zou voor jaren 50-Chevrolet-TV gaan, bestaat vast wel.

      /   Beantwoorden  / 
  4. mario

    Chevrolet-TV en al die andere zouden eerst eens bij NLweb TV moeten kijken.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.