Vanaf vanochtend live gegaan: de Citroën DS5 Twitterrace. Via Twitter kunnen deelnemers voor het eerst real time de genoemde splinternieuwe auto besturen. Het idee is een tool die Tweets in real time verzamelt om zo via live streaming de auto te besturen. Op die manier ‘ontstaat’ een tweepgestuurde eendaagse tour door Nederland met de nieuwe auto, meldt Marketing Tribune. De verantwoordelijke reclamebureaus zijn Euro RSCG en Perfect Fools. Leuke actie. Froukje de Both zou de auto daadwerkelijk besturen, naast haar zit een co-pilot in de vorm van tweets die haar de richting geven waarin ze moet rijden. Aan het eind van haar rit houdt de Both een bordje op met een boodschap. De eerste tweep die deze boodschap beantwoord wint de Citroën DS5. Een live video stream vanuit de auto wordt live uitgezonden via de Facebook-pagina. Bijgaand de teaservideo met uitleg van de actie.
Lees ook:Joe the Plumber rijdt in een Citroën Berlingo (in de reclame)
Lees ook:Vrijdag 13 april is DS-spotdag meldt Citroën in advertentie
Lees ook:Slimme honden die in Mini’s kunnen rijden voor adoptie
Lees ook:Alcohol in ‘t verkeer: 80 gecrashte auto’s als anti-reclame
Lees ook:‘Bestuur’ nieuwe BMW 3 live vanachter de PC: interactieve proefrit
UPDATE: Na 8 uur rijden is de Citroën DS5 Twitterrace voorbij, en is de DS5 uiteindelijk gestopt in Soest. Duizenden followers op Facebook en Twitter deden hun uiterste best om de auto hun kant op te sturen. Uiteindelijk gaat Bart van Dishoeck (@DJBart1) er met de DS5 vandoor. Hij mag er een jaar lang gratis in rijden. #DS5race is vandaag op Twitter uitgegroeid tot nr.1 trending topic in Nederland. Bekijk de route die Froukje de Both en Raoul Heertje hebben afgelegd op http://www.citroends5twitterrace.com, laat het reclamebureau weten.