De Stichting Ether Reclame (STER) -het reclamewervingsbureau van de Publieke Omroep voor tv, radio en internet- gaat volgend jaar experimenteren met interactieve reclame op de publieke netten. Op deze manier, meldt Telecom Update, kan de kijker via de mobiel proefproducten opvragen. De webapplicatie MyGimmie toont de kijker de juiste opties in het beeldscherm. Om toegang te krijgen tot deze applicatie, moet de kijker zich eerst registeren. Op deze manieranalyseert MEiTV, ontwikkelaar van MyGimmie, het kijkgedrag van de
gebruiker. Het initiatief komt volgens sales director Niels van Altena
niet uit de lucht vallen. "Het is voor de STER belangrijk om op
innovatieve wijze diensten aan de klanten aan te bieden", vindt hij.
Over
de ontvangst van het publiek maakt van Altena zich geen zorgen. Het
initiatief is juist bedoelt om diverse doelgroepen op hun eigen manier
te bedienen. "Vooral de jeugd is bekend met het fenomeen van content,
en is bovendien zeer kieskeurig."
Verschillende adverteerders
hebben al groen licht gegeven. Begin 2008 begint de STER met de eerste
proeven. MyGimmie is overigens al in gebruik bij regionale omroepen in
Rotterdam Rijnmond en Noord-Holland.
Lees ook:Voordeeltjes en extra info via interactieve reclame-app ‘Ster Extra’
Lees ook:Reclamewereld.blog-stemmer vóór EK Lingerie als concurrent STER
Lees ook:50-jarige Ster bedankt adverteerders met commercial vol Gouden Loeki-hits
Lees ook:Ster-directie: ‘Reclame voor het grote publiek aantrekkelijk’
Lees ook:STER voortaan ook met regionale commercials op Uitzending Gemist