Categorie: "Inhakers/actueel"

Caitlyn Jenner in For Every Victory-spotje H&M Sport als inhaker Olympische Spelen

”Here’s to the power of sport and self-belief. To those who get up in the morning to go running. To those who take on new challenges, fight prejudice or conquer their fears. This is for every victory.” Nee, geen tekst van Nike, had gekund. Hier een mooi gefilmde commercial van Zweden’s H&M Sport tgv de komende OS in Rio, ingesproken door ‘de’  Caitlyn Jenner die, zoals in maart aangekondigd, het gezicht worden van H&M. En aan ‘t eind nog even zelf in beeld in deze reclame voor de, ik laat het maar weer even onvertaald,  technical high-fashion sports collection For

Wat nou Pokémon Go: NS maakt reclame voor Oei en Knoei en nieuwe KidsApp

Wat nou Pokémon Go… Oei & Knoei, van de NS ;-) . Bijgaande advertentie van de NS, geplukt uit Metro eerder deze week, adviseert je om je kids mee te nemen op een ‘NS kidsgrote gekke’ treinreis (KLIK erop om te vergroten). ”Film jullie doldwaze avonturen met je telefoon en speel samen met Oei & Knoei de hoofdrol in jullie eigen film,” luidt de tekst die doorverwijst naar de NS/Kids-site en adviseert om de gratis NS KidsApp te downloaden. Die site voegt toe: ”Of het nu zelf inchecken is, of boven in een dubbeldekker zitten, een treinreis is voor elk kind een

Beroemde reclame-poster Holland America Lijn uit 1936 wordt geveild in New York

HAL beterEen beroemde poster van de Holland America Lijn, in 1936 ontworpen door de Nederlandse kunstenaar Willem Frederick ten Broek (1905-1993) wordt op 3 augustus geveild in New York. Het reclame-affiche zal naar verwachting tussen de $3.000 en $4.000 opbrengen, meldt De Telegraaf vandaag. Die bedragen vallen mij tegen, maar ik heb dan ook meer verstand van reclame ;-) . Willem ten Broek studeerde tussen 1932 en 1937 aan de Rijksacademie voor Beeldende Kunsten in Amsterdam. ”Nog voor zijn afstuderen maakte hij al affiches in opdracht van de Holland America lijn, destijds een van de grootste rederijen van passagiersschepen ter

Belgische bonbons uitgedeeld bij Albert Heijn om Delhaize-fusie te vieren meldt advertentie

AH DelhaizeWie jarig is, trakteert. Nee, wie fuseert, trakteert, is het vandaag. Ahold, moeder van onze Albert Heijn, heeft de grote Belgische supermarktketen Delhaize nu officieel overgenomen -zie de nieuwe holdingsite hier, de voertaal wordt Engels- en dat wordt vandaag gevierd met gratis bonbons, gemaakt door onze zuiderburen. Dat laatste meldt de advertentie van een hele pagina in de dagbladen vandaag (KLIK erop om te vergroten). Dat begint dus lekker. En groot. Door de fusie ontstaat een bedrijf met ruim 6.500 winkels in Europa en de Verenigde Staten, waar ruim 375.000 medewerkers wekelijks meer dan 50 miljoen klanten

We kunnen vreedzaam samenleven met haaien meldt Shark Week op Discovery

Shark weekGek op haaien? Ik zeker. Al in de VS te zien geweest, de Shark Week, die vanavond in NL begint op zender Discovery en zondag 31/7 eindigt. Zie programmagids hier. De traditionele filmweek over haaien van Discovery is voller dan ooit met liefst 15 nieuwe documentaires, zegt de zender. Bijgaande de advertentie ervoor in de krant van vandaag. Op de site in de VS staan de afleveringen al, maar niet zichtbaar voor Nederlandse kijkers. Over een ervan: ”Sharks attacks

Gamma Racing Day heeft ‘Dakar’ als thema meldt advertentie (met 2 gratis tickets)

Gamma racing dagHet grootste gecomineerde auto-, motor- en kartrace evenement van Europa.’ Toe maar. Daar is-ie weer, de Gamma Racing Day, begin augustus op het TT Circuit in Assen, nu met ‘Dakar’ als nieuw thema. Dat meldt de aankondigingsadvertentie vandaag in dagblad De Telegraaf, met als actie dat je twee gratis toegangskaartjes (waarde €12 elk) eronder in de krant uit kan knippen (KLIK erop om te vergroten). Deze pagina van Reclamewereld vergroten en printen gaat vast niet lukken, sorry ;-) . Maar hier, op de Gamma-site, lukt het misschien wel. Met optredens van onder andere Dani Pedrosa, Gerard de Rooy, Tim Coronel.

Spoor rond Schiphol en bij Alphen a/d Rijn wordt vernieuwd meldt NS in advertentie

Reizigers ‘rondom’ Schiphol Airport en ‘van en naar’ Alpen a/d Rijn opgelet: spoorwegzaamheden van ProRail, meldt de NS-advertentie in MetNS vernieuwt 25 julro vandaag (KLIK erop om te vergroten). ”Wat deze werkzaamheden exact voor uw reis betekenen ziet u vanaf 10 dagen voor vertrek in de Reisplanner of op NS.nl of Reisplanner Xtra app,” meldt de tekst van de advertentie onder meer. Dus: omreizen via andere routes, extra

Amy Winehouse: A Family Portrait nog te zien in JHM meldt buitenreclame

Amy Winehouse ttAmy Winehouse. A Family Portrait. Heet de tentoonstelling. Excuses voor de slechte fotokwaliteit van deze recente buitenreclame, ik ben dan ook maar een amateur. Even vergeten dat de zon verkeerd stond ;-) . KLIK erop om wat te vergroten. Maar Amy Winehouse, die vandaag vijf jaar geleden overleed na een wild leven, schittert altijd. Wat een stem, wat een performer, wat een triest einde. Gelukkig is er nog steeds wat Winehouse te zien, in het Joods Historische Museum aan de Nieuwe Amstelstraat in Amsterdam. Daar is nog tot en met zondag 4 september 2016 de tentoonstelling ‘Amy Winehouse: A Family Portrait‘. Over de onbekende kant van een wereldster, kondigde het JHM de tt aan. ”Amy Winehouse is een van de meest

Internetbundels voor EU in de reclame bij Tele2

Uit Zweden. Neeee, niet Volvo, ook niet Ikea of H&M. Maar Tele2.nl. Ze hebben hun huiskleur oranjeblauw -niks geelblauw- verruild voor de kleuren van deTele2 Italiaanse vlag in de kort-en-krachtige actieadvertentie in De Telegraaf vandaag (KLIK erop om te vergroten). Voor de vakantie. Verleidelijk ook, als je Tele2 als operator ziet zitten. ‘Internet op vakantie. Alsof je thuis bent.’ Kopt de opvallende, leuk geschreven ‘Omdat het kan’-advertentie. ”Nu 1GB data voor €10,- in de hele EU omdat

Wereldwijde campagne tegen politiegeweld tijdens Olympisch Spelen van Amnesty (inclusief petitie)

De politie breekt records in Rio‘. Zegt Amnesty Nederland in deze nieuwe internationale anti-geweldcampagne. Ze hebben al meer dan 2500 mensen gedood sinds de Olympische Spelen werden toegewezen.’ Het filmpje, gemaakt door reclamebureau Ogilvy Amsterdam, is gebaseerd op het echte verhaal van de dood van Matheus Silva (19). Wat nou Rio is veilig. ”De keiharde werkelijkheid is anders: er vallen steeds meer doden door politiegeweld. De meeste slachtoffers zijn jonge