Cholesterolverlagende haverhartjes uit Zweden in de reclame

HaverhartjesIn de serie Reclame Voor Weer Eens Wat Anders: Haverhartjes. Nieuw, zegt de advertentie met veel tekst in Volkskrant Magazine van eerder deze maand van adverteerder Betavivo (KLIK erop om wat te vergroten). Had ‘m ff laten liggen, tot dat ik deze week thuis een pakje ontdekte. Die al veel eerder gespot was door echtgenote ;-) . Uit Zweden komt het. Ook alweer. Net als Tele2 en natuurlijk Volvo, Ikea, H&M en Electrolux en enzovoorts. Want op de markt gebracht door de Nederlandse vestiging van Trimb Healthcare uit Stockholm en alleen te koop bij gezondheidswinkels en drogist. Maar wat doen die knapperige haverkoekjes van Betavivo nou eigenlijk voor je? Ze hebbeneen hoog gehalte aan bètaglucaan vezels. ”Die zijn van nature aanwezig in haver en hebben de unieke eigenschap dat zij het bloedcholesterol verlagen en bijdragen aan de verlaging van bloedglucosestijging,” meldt het bedrijf. Inmiddels overbekend is dat een hoog cholesterolgehalte een risicofactor voor de ontwikkeling van hart- en vaatziekten. Betavivo daarover: ”Één portie Betavivo bevat 3 gram bètaglucaan uit haver. Dit is de dagelijkse hoeveelheid nodig om het cholesterol te verlagen. De consumptie van bètaglucaan uit haver als onderdeel van een maaltijd, draagt bij aan de verlaging van de bloedglucosestijging na de maaltijd. Het is bewezen dat beide effecten positief zijn voor de gezondheid. Zie referenties.” En dat geloven we dan maar allemaal. Want uit Zweden, dan is het goed ;-) .

Lees ook:Lidl’s restaurant hoax irriteert trotse Zweden meldt spotje
Lees ook:VW Bedrijfswagens haakt in op BTW-verlaging bouw
Lees ook:Geschreeuw klinkt, camera’s flitsen – uit billboard ‘Big in Sweden’
Lees ook:Albert Heijn kondigt verlaging prijzen van ‘dagelijkse boodschappen’ aan in advertentie
Lees ook:Land Rover helemaal in de wolken met zijn Defender-model

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.