‘Maak je UEFA Euro 2016 stickerboek vol en help vermiste kinderen te vinden.’ Het EK Voetbal is dan wel voorbij, iedereen is nog volop op zoek naar ontbrekende voetbalstickers om zijn of haar Panini stickerboek vol te plakken. Reclamebureau Leo Burnett Brussels grijpt de Panini-gekte aan om een campagne te lanceren voor Missing Children Europe/MCE, de Europese federatie voor het welzijn van vermiste en seksueel misbruikte kinderen. In de reclame-uitingen is iemand te zien die een stickerboek aanvult met stickers van vermiste kinderen. Dit boek is uiteraard niet
echt te koop, maar via www.missingstickers.eu kan je wel je ontbrekende Panini stickers bestellen. Die website werkt overal. En de orders kunnen overal naartoe gestuurd worden, dus ook naar Nederland! Het geld dat je hiervoor betaalt gaat integraal naar Missing Children Europe. Op die manier steun je deze organisatie om hun zoektocht naar vermiste kinderen verder te zetten, meldt het persbericht van vanochtend.
MCE is de Europese federatie voor vermiste en seksueel misbruikte kinderen. Ze vertegenwoordigt 30 organisaties uit 26 Europese landen en vormt de link tussen onderzoekers, beleid en lokale organisaties om kinderen te beschermen tegen elke vorm van geweld, misbruik of verwaarlozing veroorzaakt door of resulterend in hun verdwijning.
[PS] Leuk en soms zelfs nuttig blog, Reclamewereld? Like ons dan hier graag.
Lees ook:Mannenlid lid als slang in enge spot tegen seksueel misbruik kinderen
Lees ook:WK Club van ’14 en Panini voetbalplaatjes in reclame Telegraaf
Lees ook:Mannen tegen Vrouwen Pool met scheids Harry (EK Voetbal-spot AH)
Lees ook:‘Voedselreclame verleidt vetzuchtige kinderen tot dubbele portie’
Lees ook:Petitie-advertentie Save the Children wil dat EU weer vluchtelingen gaat redden op zee